استشهاد محلی یک برگه است که اهالی یک محل با نوشتن شهادت خود امضای آن قصد در تهیه گواهی کتبی از شهادت خود را دارند، در متن استشهاد محلی باید توجه داشته باشید که برای چه هدفی جمع آوری و نوشته می شود، بهترین راه برای نوشتن متن استشهاد محلی ارتباط با مشاوران و وکلای مجرب ملی وکیل می باشد

متن استشهاد محلی

تابحال حتماً به این نکته برخورد کرده اید که حتی استشهاد محلی را برای هرنوع کاری تهیه کرده باشید، در این استشهاد که یک گواهی کتبی معرفی می شود، از امضاء شاهدین یک فرم کلی را به مقامات بالاتر می توان ارائه داد؛ چرا که استشهادیه محلی در شرایط خاص برای افرادی اجرا می‌شود که نیاز به شاهد دارند و این گونه یک مدرک معتبر محسوب می‌شود و در دادگاه بسیار مورد تایید قرار می گیرد.

البته به شرطی که شاهدین با سلامت عقلی خود این  فرم را امضاء نمایند و شهادت خود را عنوان نمایند، چرا که شاهد یک ماجرا اصلاً به خوبی آگاه است که چه اتفاقی افتاده است و این چنین آنچه را که اتفاق افتاده و دیده‌ است بازگو می کند.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

متن استشهاد محلی

دلایل شهادت کتبی در استشهاد محلی

اما در بسیاری از شرایط به خاطر ترس از آبرو و یا هرچیز دیگری حاضر به حضور در دادگاه نمی باشند و به همین خاطر با امضای یک فرم کتبی شهادت خود را اعلام می‌کنند و این شهادت می تواند بسیار معتبر واقع شود، در این بین استشهادیه محلی و متن استشهاد محلی بسیار مورد بحث می باشد.

توجه داشته باشید که در متن استشهاد محلی که نام و نام خانوادگی فرد شاهد در ساعت و روز خاص که اتفاق مورد نظر افتاده است و یا به خاطر آن متن استشهادیه محلی حاضر می‌شود ثبت می شود، البته این نکته را فراموش نکنید که متن استشهاد محلی برای هر موردی تفاوته ای خاصی دارد؛ چرا که برای سند ازدواج و یا استشهاد برای یک دفترچه بیمه و یا حتی عوض کردن شناسنامه و یا متن استشهاد برای معرفی به یک نهاد مانند بهزیستی و کمیته هرکدام با تفاوت های خاصی در متن استشهاد ملی قرار می‌گیرد.

دلایل شهادت کتبی در استشهاد محلی

اما در حالت کلی در تمام متن استشهاد محلی موارد ضروری از جمله تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی و شهادت فرد مورد نظر در مورد شرایط خاص فردی که استشهاد محلی را تهیه می کند به صورت واضح روشن بیان می شود و خاطر نشان می کنم که به این موضوع دقت کافی داشته باشید که متن استشهاد محلی باید به صورت خوانا و واضح و در کمال سلامت عقلی نوشته شود.

جعل نمونه استشهاد محلی

بدین دلیل که اگر بعد از آن ثابت شود که کوچکترین تقلب و یا دروغی در متن استشهاد رخ داده است، بدون شک باید منتظر هر نوع مجازات از سمت قانون باشید؛ چرا که این استشهاد محلی که در هر زمینه ای مورد توجه است یک مدرک جعلی به حساب می آید.

این نکته را نیز از یاد نبرید که افرادی که متن استشهاد محلی را می‌خوانند و امضا می‌کنند باید فرد باشد که شما؛ او را کاملاً می شناسید؛ چرا که در غیر این صورت شهادت طرف مقابل تنها یک دروغ محض است که بنا بر هر علتی حاضر به شهادت شده است؛ چراکه بُن مایه استشهاد محلی در واقع به این موضوع اشاره دارد که افرادی که شما را سالیان سال است که می شناسند شهادت می دهند که شما درگیر این اتفاق خاص هستید که مجبور به گرفتن استشهاد محلی از همکیشان خود شده اید.

جعل نمونه استشهاد محلی

خاطر نشان می کنم که متن استشهاد محلی عمدتاً تنها با فاکتور های خاصی می توان آن را معتبر دانست؛ چرا که در دادگاه اگر شاهدی حاضر شود که بخواهد نسبت به واقعیتی شهادت خود را به صورتی که قسم یاد می کند بگوید؛ در این شرایط استشهادیه محلی اعتبار شهادت حضوری را ندارد.

 

دلیل اهمیت استشهاد محلی

اما در حالت کلی استشهاد می تواند چاره ساز بسیاری از مشکلات در بسیاری از شرایط شود و حتی متن استشهاد در برخی اوقات برای این است که فردی ضمانت چیزی و یا کاری را بر عهده بگیرد که در برخی اوقات به جای سفته و چک از استشهادیه محلی استفاده می کنند.

به هر دلیلی کاملاً طبیعی است که یک شاهد نخواهد که کسی او را بشناسد و به همین خاطر متن استشهاد محلی به گونه‌ای که فرد بتواند شهادت خود را به طور کامل و واضح عنوان کند و بدین شکل کمکی را به هم نوع خود کرده باشد.

دلیل اهمیت استشهاد محلی

شما باید استشهادیه محلی را یک سند کاملاً معتبر در برخی از شرایط در نظر بگیرید و هنگامی که اظهارات خود را در متن استشهاد محلی بیان می‌کنید؛ بهتر است به آن اعتماد،  ایمان و کامل داشته باشید چرا که بعداً تمام این اظهارات به عنوان مدرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه های خاص و بارزی برای انواع متن استشهاد محلی وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع استشهاد محلی نوشته می شود؛ در برخی از شرایط برای به دست آوردن یک شغل و درآمد نیاز به استشهادیه محلی می‌باشد؛ که در متن استشهاد در مورد درآمد، نوع حرفه و مهارت فرد سخنانی به میان می‌آید و با شهادت افراد و کسانی که او را می‌شناسند، باعث می‌شود تا فردی که قرار است با وی همکاری کند به مهارت و تجربه او واقف باشد.

 

برچسب ها: متن استشهاد محلی

٪ نظرات

  1. سلام. فردی اقدام به تهیه استشهاد محلی علیه اینجانب کرده است. در این استشهاد دروغی به من نسبت داده و من میتوانم این دروغ را ثابت کنم. ایا میتوانم به جرم جعل از این فرد و همه امضا کنندگان این استشهاد شکایت کنم؟

    • نه نمیتونی

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام