وکیل امور ملکی کیست؟

وکیل ملکی انتخابی شما باید با قوانین و مقررات ، روال رایج در دادگاه ها و آرا وحدت رویه ی مربوط به آن آشنایی کامل داشته باشد. در ادامه مقاله به وکیل امور ملکی می پردازیم.

وکیل امور ملکی کیست؟

تنظیم قرارداد ملکی با وکیل امور ملکی

سپردن هر اموری به دست وکیل امور ملکی امری بسیار مهم و بدیهی می باشد. بنابراین زمان تنظیم قرارداد های ملک و املاک داشتن یک وکیل در مورد ملک متخصص در قرارداد های ملکی امری بسیار ضروری می باشد.

تنظیم قرارداد های ملک و املاک ، اعم از قرارداد های ملکی ، قرارداد های پیش فروش ملک ، قرارداد های مشارکت مدنی و یا قرارداد های مشارکت در قالب مضاربه یا حواله توسط یک وکیل حقوقی متخصص به دلیل تسلط کامل آن ها بر قوانین مدنی ، قانون مسوولیت مدنی و … امری بسیار مهم می باشد.

انواع دعاوی ملکی با وکیل امور ملکی

الزام به تنظیم سند رسمی : بر اساس ماده ی ۲۲ قانون ثبت ، دولت کسی را مالک می شناسد که نامش در دفتر ثبت املاک به عنوان مالک ثبت شده باشد.

فروشنده حتما برای تکمیل معاملات ملکی با حضور در دفاتر ثبت املاک ، سند رسمی ملک را به نام خریدار باید بکند. اگر فروشنده چنین کاری را انجام ندهد دعوایی که وکیل امور ملکی شما اقامه می کند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی می باشد.

دعوای خلع ید : دعوایی می باشد که یک وکیل امور ملکی با تجربه تشخیص می دهد زمانی باید این دعوا را اقامه کند که مالک و صاحب یک مال غیرمنقول مانند زمین یا خانه علیه کسی که آن را تصاحب کرده باشد برای رفع تصرف او اقامه می شود.

دعوای افراز ملک : در مواقعی که ملکی به صورت مشاعی بین چند نفر مشترکا وجود داشته باشد ، در صورت عدم توافق بین طرفین ، وکیل امور ملکی شما باید ضمن بررسی شرایط و سنجش درست منفعت شما دعوای افراز ملک را به معنای تفکیک سهم خود از دیگران را اقامه کند.

انواع دعاوی ملکی با وکیل امور ملکی

ارتباط با وکیل امور ملکی

میزان تجربه وکیل امور ملکی بسیار مهم می باشد و تجربه و سابقه وکالت وکلای ملکی می تواند از جمله نکات مهمی باشد که باید حتما به آن توجه کنید.

عدم مراجعه به وکیل امور ملکی در برخی موارد ممکن است موجب ورود خسارت‌ های مالی جبران ناپذیری شود. در همین راستا بسیار مهم می باشد که برای موفقیت در یک پرونده حقوقی یا کیفری ملکی از وکیل در مورد ملک استفاده کنید.

وکیل امور ملکی کسی است که علاوه بر داشتن دانش و تحصیلات حقوقی و ملکی ، تسلط و تجربیات کافی در مطرح کردن دعاوی ملکی و یا دفاع از این دعاوی را داشته باشد .

وکیل امور ملکی خوب کسی می باشد که با دانش حقوقی بالا در امور ملکی بتواند بهترین راهکار ممکن را بشناسد و نوع دادخواست و شکایت و اقدامات قانونی را تشخیص دهد به شما ارائه دهد و به نحو احسن از موکل دفاع کند .

وکیل ملکی معمولاً از پذیزش دعاوی غیر ملکی مانند دعاوی خانواده و کیفری خودداری می کند و تمام تمرکز خود را در مسائل و دعاوی ملکی می گذارد .

او با استفاده از دانش و مهارت خود تمامی جوانب پرونده های ملکی را سنجیده و اقدامات لازم را در جهت دفاع از موکل انجام می دهد.

یکی از مشکلات و دعاوی که در زمینه امور ملکی وجود دارد الزام به تنظیم سند است که خریداران را با مشکل مواجه می ‌کند و فروشندگان حاضر به حضور در دفترخانه و انتقال سند نمی ‌شوند یا این که ملک در رهن بانک می ‌باشد و اقدام به فک رهن جهت انتقال سند مالکیت به خریداران نمی ‌کنند.

دعاوی ملکی که موضوع اصلی آن راجع به ملک و املاک می باشد که هم شامل دعاوی حقوقی و هم کیفری می شوند که ممکن است در امور ملکی مطرح شود و مربوط به اموال منقول و غیر منقول می باشد.


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام