وکیل پایه یک

وکیل شخصی است که از طرف شخص دیگری ، به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می ‌شود. در ادامه مقاله به وکیل پایه یک می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

وکیل پایه یک

انواع وکالت

وکالت به انواع مختلفی تقسیم می ‌شود . وکیل انتخابی : شخصی ، وکیل خود را خودش انتخاب می کند و با انعقاد قرارداد وکالت از او می‌ خواهد وکالت او را برای دفاع از حقش در مراجع قضایی بر عهده بگیرد.

وکیل تسخیری : در دعاوی کیفری می توان از این وکیل کمک گرفت. علیرغم ضروری بودن حضور وکیل در دادرسی و محاکمات ، به دلیل امتناع متهم از اخذ وکیل و یا نداشتن بضاعت مالی برای این کار به تشخیص دادگاه،  از بین وکلای دادگستری وکیل رایگان برای او گرفته می ‌شود.

وکیل معاضدتی : اشخاص به دلایلی امکان گرفتن وکیل را نخواهند داشت ، با تشخیص عسرو حرج موکل از سوی دادگاه یا تشخیص کمسیون معاضدت کانون وکلا ، در این موارد وکیلی به صورت رایگان دفاع از حقوق شخص معسر را بر عهده خواهد گرفت.

تفاوت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو

مهم ترین تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در روش پذیرش آن‌ ها در آزمون های وکالت می باشد. کسی که موفق به قبولی در آزمون وکالت کانون وکلای ایران شود به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می شود و وقتی که موفق به گرفتن پذیرش از سوی قوه قضائیه شود ، وکیل پایه دو دادگستری خواهد بود.

پذیرش از سوی قوه قضائیه مشکلات خاص خود را دارد ، ولی نسبت به آزمون کانون وکلای ایران ساده‌تر می باشد و به همین خاطر درجه اعتبار آن نیز نسبت به وکیل پایه یک دادگستری پایین‌ تر می باشد.

وکیل پایه یک دادگستری می ‌تواند تمام دعاوی را بپذیرد و انجام دهد در حالی که حوزه فعالیت وکیل پایه دو دادگستری محدود می باشد.

وکیل پایه یک

وکیل پایه یک

وکیل پایه یک به عنوان یک مشاوره حقوقی برای افراد عادی می تواند در تمامی مسائل مشاوره و راهنمایی دهد.  برای وکیل می‌ توان حد و مرزی را مشخص کرد که در چه زمینه‌ ای اجازه وکالت از طرف موکل را داشته باشد و در چه زمینه ‌ای خود شخص باید برای آن امر حضور داشته باشد.

وکیل پایه یک باید تا حد لازم از ایجاد دعوای بی مورد و طرح شکایات بی اساس جلوگیری نماید و تا آن جایی که امکان دارد به منظور روشن شدن موضوع جریان دادرسی تلاش خود را کند و دادرسی را در جهت پیدا کردن حکم منطبق بر آن موضوع حرکت دهد.

 وکیل پایه یک باید قبل از جلسه رسیدگی و قبل از دفاع از موکل خود به مطالعه پرونده و گفتگو با متهم پرونده بپردازد. سپس از موضوع اتهامات اطلاع کامل پیدا کند و با متهم آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند به نحو احسن از موکل خود دفاع کند.

یک وکیل حرفه ای و متخصص مانند یک پزشک به سبب ماهیت شغلی خود با واقعیت‌ ها و اسرار زیادی از سوی موکلین خود روبه رو است که باید اسرار مول خود را حفظ کند و تحت هیچ شرایطی آن ها را فاش نکند.

وکیل کیفری در دعاوی حقوقی ارتباط کامل با حقوق مدنی افراد دارد. در دعاوی حقوقی مجازاتی  تعیین نشده است اما در  دعاوی کیفری که ارتباط مستقیم با نظم جامعه دارد ، مجازاتی  تعیین شده است.

 

همواره به روز باشند و اطلاعات خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند و بتوان به آن ها اعتماد کرد. وکیل حقوقی هموار وظیفه دارد تا مشاوره درست به موکل خود بدهد.

وکیل خوب می تواند شان دادگاه و احترام به قاضی را رعایت کند و نباید شان این دو را برای روند پرونده پایین آورد و باعث شود روند پرونده تغییر کند.

 

در این مقاله با وکیل پایه یک آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر ملی وکیل مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل کیفری و حقوقی می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: وکیل پایه یک

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام