مقالات مقالات حقوقی مقالات کیفری

احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور

احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور

احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور به گونه ای است که شما در ابتدای کار باید با مبحث دیوان عالی کشور آشنایی داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید که احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور به چه صورت می تواند رخ دهد.

 اما در اینجا بیان می‌کنیم که دیوان عالی کشور یک مرجع بسیار مهم و اصولی در زمینه‌ی قضایی و حقوقی در کشور  پهناور ایران می باشد و این نکته را به یاد داشته باشید که بهترین قاضی‌های دادگاه‌های کشور در دیوان عالی حضور دارند و البته شاید با این موضوع آشنایی نداشته باشید که البته به این دلیل است که  تا به حال با آن مواجه نشده اید که دیوان عالی کشور می تواند به کم و کاستی ها و تخلفات جناب رئیس جمهور نیز رسیدگی نماید.

احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

پرونده های خاص در دیوان عالی کشور

 بدین سبب اگر دیوان عالی کشور وجود نداشته باشد چه بسا نتوان قوانین را در یک چارچوب خاص مشاهده نمود؛ چرا که به واسطه‌ی دیوان عالی روند کیفی دادگاه ها به شکل قابل توجهی انجام می شود، پس حال که با دیوان عالی کشور آشنا شدید بهتر است در مورد احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور نیز صحبت کنیم.

 البته خاطر نشان می کنم که هر نوع پرونده ای به این دیوان راه پیدا نمی کند و تنها پرونده‌های بسیار برجسته و خاص در دیوان عالی کشور مورد بررسی و بازیابی قرار می گیرند، البته برای اعاده دادرسی می توان به دیوان عالی کشور مراجعه نمود، اما  اعاده دادرسی به راحتی انجام نمی شود و طبق شرایط خاصی آن را قبول تایید می نمایند و مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

 عمدتا تمام پرونده هایی که در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند قبل از هرچیز در دادگاه های مربوطه رسیدگی شده و در این هنگام اگر یکی از طرفین به حکم اعلام شده از سوی دادگاه و رای صادره قاضی اعتراض داشته باشد و قصد تجدید نظر قاضی را بخواهد پرونده مورد نظر بعد از دادگاه تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارجاع داده می شود.

اهمیت وکیل و تخصص وی

 پیشنهاد من به شما این است که در صورت هر گونه مشکل حقوقی و قضایی با هر فردی وارد مشورت نشوید؛ چرا که هر کسی در یک حوزه خاص مشغول به فعالیت می باشد و شما باید در مورد مسائل حقوقی و قضایی خود تنها با وکلای مجرب و متخصص در ارتباط باشید، تا بتوانند بهترین راهکار را به شما عزیزان پیشنهاد دهند.

 اما اگر شما اعاده دادرسی خودرا به دادگاه ابلاغ کردید و دادگاه آن را تأیید نمود و به دادگاه تجدید نظر ارسال کند بعد از این دادگاه پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شود و در آنجا باید شرایط بسیار پیچیده‌ای را طی کند تا بتواند تغییر در رای صادر شده حاصل شود و این گونه عدالت بهتری را می توان در رای صادره از دیوان عالی انتظار داشت؛ چراکه بررسی‌های انجام شده آن چنان دقیق می باشد که احتمال هرگونه ایراد و خطا بسیار کم است و احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور تا حدود بسیار زیادی به شرایط بستگی دارد ‌نمی توان گفت احتمال آن زیاد است و نمی‌توان در مورد کم بودن احتمال صحبت کرد.

احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور

تأثیر مدارک پرونده

احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور به خاطر سخت گیری های بسیار بر روی انواع پرونده که برای تجدید نظر دوباره به دیوان ارسال می‌شود احتمال تغییر را به وجود مدارک و مستندات کامل ربط می‌دهد، اما اگر شما از یک وکیل عالی رتبه و با اخلاق برای اعاده دادرسی خود در دیوان عالی کشور کمک بگیرید نتیجه بهتری برای احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور برای شما حاصل خواهد شد.

البته این نکته را باید خاطر نشان کنم که دقیقاً و سریعاً پرونده به دیوان عالی کشور ارسال نمی شود که شما بخواهید احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور را در نظر بگیرید بلکه بعد از دادگاه عمومی رای صادر شده به دادگاه تجدید نظر ارسال می‌شود و اگر شما به رای تجدید نظر باز هم اعتراض داشته باشید با توجه به مدارک و مستندات محکمی که داشته باشید دیوان عالی کشور عملیات رسیدگی به پرونده و رای صادره شما را در دست می گیرد.

نحوه رأی‌دهی در دیوان عالی کشور

 اما این نکته را فراموش نکنید که دیوان عالی کشور مانند دادگاه تجدید نظر و یا دادگاه عمومی نمی باشد، بدین شیوه که احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور تنها به یک بله و یا خیر بستگی دارد؛ چرا که پرونده را مورد رسیدگی قرار نمی دهند که بخواهند رای جدیدی را صادر کنند، بلکه تنها تمام زوایای پرونده را در نظر می‌گیرند و در انتهای کار اعلام می کنند که آیا تجدید نظر دادگاه درست است یا درست نیست.

 پس این موضوع را بهتر است است به یاد داشته باشید،احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور بستگی به نظرات افراد در جلسه دارد که سه نفر می باشند و این سه نفر که یک نفر قاضی می باشد و دو نفر دیگرکه به عنوان مشاور حضور دارند با مشورت یک دیگر حکم دادگاه تجدیدنظر را رد و یا تأیید می نمایند.

برچسب ها: احتمال تغییر رای در دیوان عالی کشور

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام