مقالات وکیل بانکی

چطور می توانیم وام برای کارخانه دریافت کنیم؟

چطور می توانیم وام برای کارخانه دریافت کنیم؟

شروع فعالیت کارخانه ها، راه اندازی خط تولید، تامین منابع انسانی و یا گسترش واحد تولیدی، نیازمند نقدینگی کافی است که بخشی از این نقدینگی از طریق دریافت وام برای کارخانه حاصل می شود.
فراهم کردن نقدینگی به طور یکجا در حالی که سرمایه گذار مناسب به تعداد کافی نیست، حتی برای تامین سرمایه اولیه کارخانه ها کار بسیار دشواری است.
در سال های اخیر نیز عواملی چون:
• افزایش نرخ تورم
• افزایش قیمت دلار و مواد اولیه
• واردات بی رویه
• کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان
مشکلات قبلی را تشدید کرده و منجر به تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی شده است.
به همین دلیل، تولیدکنندگان به دنبال دریافت وام برای کارخانه و تسهیلات برای راه اندازی و یا گسترش فعالیت تولیدی خود هستند تا بتوانند اندکی از این مشکلات را تخفیف داده و حداقل، واحد تولیدی خود را سرپا نگه دارند.

وام برای کارخانه
انواع تسهیلات و وام برای کارخانه

1- وام راه اندازی کارخانه: این وام برای شروع به کار کارخانه و تامین بخشی از سرمایه تاسیس کارخانه، پرداخت می شود و معمولا برای خرید ماشین آلات، ایجاد خط تولید و ساخت ساختمان کارخانه مصرف می شود.
2- وام توسعه کارخانه: برای خرید ماشین آلات پیشرفته تر، توسعه خط تولید و کارخانه به صاحبان آن پرداخت می شود.
3- وام سرمایه در گردش: گاهی کارخانه با کاهش سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و سایر موارد مواجه می شود که می توان از این وام، در دوره های زمانی مختلف، برای تامین بخشی از این نیاز، استفاده کرد.
البته به این نکته توجه کنید که اگر شرکت ثبت شده ای داشته باشید، با داشتن کارت بازرگانی حقوقی، به عنوان فعال اقتصادی، می توانید جهت اخذ وام و تسهیلات مراجعه کنید.

” تشخیص بهترین وام برای کارخانه، از بین انواع وام های موجود و انتخاب بین نهاد های وام دهنده، پیچیده است که عوض شدن قوانین اعطای وام در بودجه سالهای مختلف، این پیچیدگی را تشدید می کند”

مراحل دریافت وام برای کارخانه

1- اخذ جواز: برای دریافت وام ابتدا باید جواز تاسیس کارخانه یا واحد تولیدی اخذ شود. البته اگر واحد تولیدی، طرح توجیهی مناسب داشته باشد و بر اساس اولویت های استان باشد، می توان ابتدا برای اخذ جواز تاسیس اقدام کرد و قبل از دریافت آن، وام تاسیس کارخانه را اخذ کرد.
2- خرید زمین: این مرحله را می توان قبل از مرحله اخذ جواز نیز انجام داد اما نکته قابل توجه این است که شما می توانید با اخذ وام بلند مدت از وزارت صمت، با بهره کم، زمین کارخانه یا واحد تولیدی خود را در شهرک های صنعتی، خریداری کنید.
3- اخذ وام
وام های مختلفی از طرف وزارت صمت و بانکها صادر می شود. اعطای وام برای کارخانه بر اساس اولویت های مختلف انجام می شود.
عمدتا اولویت با بنگاه هایی است که مشکلات نقدینگی داشته و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته باشند.
این بنگاه ها با دریافت این تسهیلات، قادر به راه اندازي سريع و ايجاد اشتغال جديد هستند.

وام برای کارخانه

دشواری های دریافت وام برای کارخانه

با وجود این که دریافت وام از طریق طرح توجیهی باعث می شود کارخانه شما در اولویت دریافت وام قرار گیرد، اما داشتن طرح توجیهی مناسب آنقدر ها هم آسان نیست.
ضمن این که بسیاری از کارخانه ها، برای راه اندازی و توسعه خط تولید، نیازمند دریافت وام فوری هستند و عدم دریافت به موقع وام، این واحد ها را به تعطیلی می کشاند.
گردآوری مدارک متعدد و طی کردن روند اداری زمانبر، کار را برای تولیدکنندگان با مشغله بسیار، دشوارتر می کند و در نهایت هم، احتمال رد درخواست وام برای کارخانه، وجود دارد.
به همین دلیل، بهتر است دریافت وام برای کارخانه خود را به افراد با تجربه در این زمینه بسپارید و احتمال دریافت وام برای واحد تولیدی خود را بیشتر کنید.

برای دریافت مشاوره با کارشناسان حقوقی ما در تماس باشید:
موسسه حقوقی راهیان عدالت ۰۹۱۲۱۳۰۴۰۸۵

برچسب ها: دریافت وام برای کارخانه وام بانکی وام برای کارخانه

٪ نظرات

  1. سلام وقت بخیر من کارگاه مونتاژ دیسک و صفحه دارم و سرمایه برای گسترش کارگاه نیاز دارم طرح و ایدهای خوبی در صنعت و خودرودارم ففط سرمایه ندارم لطفا راهنمایی کنید

  2. من میخوام کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف بزنم لطفا راهنمایی کنید

  3. سلام میخواستم کارخانه کنسرو سازی موادغذایی ((( خورشت))) راه‌اندازی بکنم که برای استارت اولیه احتیاج به وام دارم لطفاً راهنمایی کنید

  4. سلام وقتتون بخیر
    ممنون از مقاله خوبتون
    میخوام برای احداث کارخونه شیر خشک وام بگیرم به نظرتون توجیه پذیر هست؟ بجنورد هستم ( خراسان شمالی) در استان ما چنین کارخانه ای وجود نداره
    فکر میکنم برای احداث ۶ میلیاردی لازم باشه

    • سلام با شماره 09121304085 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم

  5. برای راه اندازی خط تولید نیاز به سرمایه و وام دارم .چطور میتونم طرح مورد نظر خودمو اجرایی کنم

    • سلام میتونید با شماره 09121304085 تماس بگیرید

  6. سلام.وقت بخیرخواهان وام کلان هستم

  7. سلام.وقت بخیرخواهان وام کلان هستم شرایط می فرمایید

  8. درود عرض ادب
    بنده یکسال هست کارخانه روکش ام دی اف راه اندازی کردم ومشغول کارهستیم پروانه بهره برداری هم گرفتم چطور میتوانم واسه دستگاها وام بردارم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  9. برای تولیدی شوینده وام لازم دارم چطوری اقدام کنم

    • با شماره ۰۹۱۲۰۴۹۹۵۹۹ تماس بگیرید

  10. با سلام
    بنده جواز تاسیس گرفتم زمین هم دریافت کردم . برای ساخت بنا به وام با نرخ سود پائین نیاز دارم از کدام ارگان باید اقدام کنم . ممنون

  11. باسلام وخسته نباشید.بنده تمامی امورمربوط به تولیدراانجام دادم ومجوزهای مربوطه رادریافت کردم جهت تولیدموادآرایشی.میخواستم بدونم چگونه ازتسهیلات خریدملک تجاری وساخت ان وتامیین موادوماشین الات استفاده کنم.ممنون میشم ازراهنمایتون

  12. سلام
    من حدود سه ماه پیش دستگاه های تولید دستمال کاغذی گرفتم ویه سوله اجاره کردم تا شروع بکار کنم
    ولی قبل شروع خواستم دنبال مجوزها برم که گفتند به جای بزرگ وبهداشتی نیاز داری و باید داخل سوله ازمایشگاه و… داشته باشی که در توانم نبود و دستگاههام خاموش و در یه سوله ای که هرماه بدون درآمد اجاره میدم، موندن
    برای دریافت زمین یا وام برای شروع به کارم چکار باید بکنم
    ممنون میشم راهنماییم کنین

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام