مقالات مقالات حقوقی مقالات کیفری

وکیل ایرانیان در خارج از کشور

وکیل ایرانیان در خارج از کشور

گاهی ایرانیان خارج از کشور با دعاوی حقوقی رو به رو می شوند که ناچار باید این امور را در داخل ایران پیگیری کرد، اما افراد شرایط بازگشت به کشور و صرف مدتی برای حل موضوع حقوقی را ندارند. در این شرایط می توانند از وکیل ایرانیان در خارج از کشور کمک گرفته و وکالت خود را به او بسپارند.

فعالیت وکیل ایرانیان در خارج از کشور چگونه است؟

بسیاری از ایرانیان هستند که به دلایل مختلف به صورت موقت یا دائمی در خارج از کشور سکونت دارند. گاهی دعاوی ای مربوط به امور این افراد در داخل کشور پیش می آید که ناچار مراجع قضایی داخلی باید به آن رسیدگی کنند؛ در این شرایط، افرادی که امکان بازگشت و پیگیری امور حقوقی را ندارند بهتر است با وکیل ایرانیان در خارج از کشور مشورت کرده و وکالت خود را به آن ها بسپارند.

فعالیت وکیل ایرانیان در خارج از کشور چگونه است؟

برخی اموری که می توان برای آن ها به وکیل ایرانیان خارج از کشور وکالت داد، در زیر آورده شده است:

  1. ازدواج

طبق قوانین مراجع قضایی کشور، ازدواج بین دو نفر در صورتی مورد تایید خواهد بود که این ازدواج در کشور ثبت شده باشد. به عبارتی ثبت ازدواج دو نفر فقط در خارج از کشور کافی نمی باشد.

  1. در خواست طلاق

در صورتی که زوجین درخواست طلاق داشته باشند، جدایی در کشور خارجی برای مراجع قضایی ایران کافی نبوده و دو نفر همچنان زن و شوهر به حساب می آیند و طبق قوانین کشور حق ازدواج نداشته و از همدیگر ارث می برند.

بنابراین بهتر است به وکیل ایرانیان خارج از کشور وکالت داده تا امور مربوط به طلاقشان را پیگیری کنند.

  1. مدیریت اموال

مانند مدیریت شرکتها و کسب و کار افراد و یا دارایی های ملکی

  1. امور مربوط به قرارداد ها
  2. وراثت و دعاوی خانوادگی

وکیل ایرانیان در خارج از کشور

نحوه وکالت دادن به وکیل ایرانیان خارج از کشور

با تحمیل تحریم ها علیه ایران، شرکت های پست خارجی از ارسال محموله های پستی به داخل ایران خودداری می نمایند. بنابراین ایرانیان مقیم خارج از کشور برای ارسال برگه اصل وکالت نامه و گواهی امضاء به داخل کشور دچار مشکل جدی می باشند.

افراد مقیم خارج باید ابتدا در سایت تایید اسناد کنسولی، ثبت نام نمایند و مشخصات کامل خود و وکیل خود و نوع وکالتنامه را انتخاب و آن را پر نمایند. این وکالتنامه ها شامل وکالتنامه ی ازدواج، اقامه ی دعوا، امور اداری، امور بانکی و غیره می باشد. پس از تکمیل وکالتنامه، کد رهگیری به آنان داده می شود. وکالتنامه به ایرانی مقیم خارج ارسال می گردد و وی باید آن را به ایران پست نماید.

تا قبل از شیوع ویروس کرونا در جهان، ایرانیان خارج از کشور با درخواست از مسافرین عازم ایران، اصل وکالت نامه و گواهی امضاء را تحویل مسافر داده و وکیل با حضور در فرودگاه اصل وکالت نامه را تحویل می گرفت.

به دلایل مختلف، وکالت نامه در زمان مناسب تحویل وکیل نمی گردید و موکل مجبور می شد، مجددا برای تنظیم وکالت نامه با پرداخت هزینه مضاعف اقدام نماید.

با فراگیر شدن بیماری کووید ۱۹ و برقراری مقررات محدودیت جابجایی در کشورهای جهان، عملا انتقال اصل وکالت نامه های تنظیمی در دفاتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، متوقف گردید.

برای بهبود این شرایط، وزارت امور خارجه تغییراتی در سامانه میخک انجام داد تا امکان تحویل نسخه کپی برابر اصل و یا تصویر مصدق وکالتنامه در داخل کشور فراهم شود.

با درخواست موکل و یا شخصی که امضای ایشان مورد تایید قرار گرفته است، تصویر وکالت نامه و گواهی امضاء تایید شده در سامانه میخک با مهر برجسته اداره تایید اسناد ممهور به مهر کپی برابر اصل، نام و نام خانوادگی تایید کننده و مهر سبز ژلاتینی کارشناسان اداره تایید اسناد، تحویل شخص وکیل و یا شخص معرفی شده از سوی موکل می شود.

 

همانطور که گفتیم برای انجام دادن امور مربوط به داخل کشور، اگر نمی خواهید سفر کرده و هزینه های مضاعفی پرداخت کنید بهتر است وکالت خود را به وکیل ایرانیان خارج از کشور بسپارید.

برای دریافت مشاوره از وکلای ما یا طرح مسئله خود با وکیل ایرانیان خارج از کشور، با شماره تلفن زیر در تماس باشید:

موسسه ملی وکیل ۰۹۱۲۱۳۰۴۰۸۵

 

برچسب ها: وکیل ایرانیان در خارج از کشور وکیل حقوقی وکیل کیفری

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام