دعاوی بانکی یکی از معمول ترین دعاوی در دادگاه ها است که معمولا بین بانک و شخص حقیقی یا حقوقی دریافت کننده تسهیلات، مطرح می شود. برای همین گرفتن بهترین وکیل بانکی بسیار لازم است. اگر پرونده بانکی شما در شهر تهران در جریان است بهتر است به دنبال بهترین وکیل بانکی تهران باشید. در این مقاله بیشتر شما را در این مورد راهنمایی می کنیم.

چطور از بهترین وکیل بانکی تهران مشاوره بگیریم؟

امروزه برای بسیاری از فعالیت های شغلی یا روزمره مان از گرفتن وام تا گذاشتن ضمانت نامه های بانکی، با قوانین و مسائل حقوقی بانکها سروکار داریم. در این بین، گاهی اختلافاتی نیز پیش می آید؛ این اختلافات به خصوص در شهر تهران که کسب و کار های گوناگونی در آن جریان دارد بسیار زیاد است.
در این مقاله به انواع دعاوی بانکی و مشاوره گرفتن از بهترین وکیل بانکی تهران اشاره خواهیم کرد.

وکیل بانکی تهران

انواع دعاوی بانکی

دعاوی بانکی یکی از معمول ترین دعاوی در دادگاه ها است و بیشتر در شرایطی انجام می شود که وام گیرنده یا هر کسی که با بانکها قراردادی منعقد کرده است و از طرف دیگر بانکها، شکایتی نسبت به طرفین داشته باشند.
در پایین به مهم ترین این دعاوی اشاره شده است:

1. دعاوی قرارداد های بانکی

در قرارداد های بانکی دو طرف متعهد به انجام شروط اشاره شده در قرارداد می شوند. البته در صورتی که این شروط بر خلاف قوانین رسمی کشور باشد، دو طرف می توانند قرارداد را برهم زده و به عبارتی اعلام بطلان کنند.
ابطال قرارداد بانکی به دلایل زیر قابل اجراست:
ربوی بودن
صوری بودن و نداشتن قصد
مغایرت با شرع و قانون
عدم تحقق موضوع قرارداد
مغایرت با قوانین پولی و بانکی کشور
مغایرت با مصوبات شورای پول و اعتبار
مغایرت با مصوبات بانک مرکزی

2. دعاوی تعهدات ارزی

دعاوی تعهدات ارزی بسیار متنوع بوده و شرایط مختلفی دارد. در زیر به برخی از مهم ترین تعهدات ارزی اشاره کرده ایم:
• تعهد ارزی ناشی از عدم ورود کالا:
نداشتن پروانه سبز گمرکی از جانب وارد کننده
• تعهد ارزی ناشی از کمیت کالای وارده:
کسر تخلیه که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود
• تعهد ارزی ناشی از کیفیت کالای وارده:
گران نمایی کالا یکی از انواع آن می باشد.
برآورده نکردن تعهدات بالا منجر به ایجاد دعاوی ارزی در این زمینه ها شده که باید در کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی حل و فصل شود.

وکیل بانکی تهران

3. دعاوی فک رهن

دعاوی فک رهن زمانی پیش می آید که فرد برای دریافت تسهیلات از بانک، سند ملکی در رهن بانک قرار داده باشد و تمام اقساط وام دریافتی یا تسهیلات را مطابق قانون پرداخت کند اما بانک، سند ملکی را فک رهن نکند.
در صورتی دعوای فک رهن، مورد قبول است که بانک به دلایل غیر قانونی سند را آزاد نکرده باشد؛ در این حالت، وام گیرنده می تواند با کمک وکیل بانکی، فک رهن را درخواست کند.

4. دعاوی ضمانت نامه های بانکی

این دعاوی مرتبط با ضمانت نامه بانکی می باشد که انواع این ضمانت نامه ها شامل: ضمانت نامه مناقصه یا مزایده، تعهد پرداخت، ضمانت نامه گمرکی، ضمانت نامه های پیمان، حسن انجام تعهد، حسن انجام كار و غیره، است.

چرا باید از وکیل بانکی کمک گرفت؟

در بالا به دعاوی ملکی اشاره کردیم و همانطور که مشخص است، این دعاوی بسیار گوناگون بوده و هر کدام شرایط مختلفی دارند. ضمن این که طرف مقابل شما، در این دعاوی، بانک ها هستند که در امور مالی و قوانین مربوط به آن، وکلای زبده ای در اختیار دارند.
بنابراین لازم است که برای گرفتن حق و حقوق خود در دعاوی بانکی حتما با افراد با سابقه که دانش و تجربه کافی در این زمینه دارند، مشورت کرده و وکالت خود را به آن ها بسپارید.

بهترین وکیل بانکی تهران کیست؟

بهترین وکیل بانکی تهران کسی است که بر همه قوانین وجهت رسیدگی به دعاوی بانکی تسلط کافی داشته باشد، بتواند دلایل و ادله کافی برای دفاع از حقوق موکل خود ارائه کرده و ادعای او را به اثبات برساند.

چطور می توانیم از بهترین وکیل بانکی تهران کمک بگیریم؟

برای گرفتن بهترین وکیل بانکی تهران، نیازی نیست که حتما ساکن تهران باشید تا به این وکلا دسترسی پیدا کنید؛ بلکه می توانید از راه دور، مساله خود را با تیمی حقوقی مطرح کنید، از آنها مشورت بگیرید و دعوی بانکی خود را به بهترین وکلای بانکی تهران بسپارید.
موسسه حقوقی راهیان عدالت با سالها تجربه در این زمینه و بسیاری از زمینه های حقوقی دیگر آماده دادن مشاوره به شما در همه زمینه های مرتبط با دعاوی بانکی است.
برای ارتباط با بهترین وکیل بانکی تهران در موسسه حقوقی ملی وکیل ، با شماره زیر تماس حاصل کنید: ۰۹۱۲۱۳۰۴۰۸۵

برچسب ها: وکیل بانکی وکیل بانکی تهران

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام