مقالات

وکیل تجدید نظر خواهی

وکیل تجدیدنظر خواهی کیست؟

وکیل تجدید نظر خواهی، یکی از بهترین راه‌ها برای پیگیری در امور قانونی است. در مرحله‌ی تجدید نظر خواهی، مراجع قانونی بسیار سخت گیری می‌کنند، بنابراین باید تلاش کنیم تا بهترین وکیل را برای این راه انتخاب کرده و به امور و مشکلات قانونی بپردازد. همچنین باید به این نکته توجه کنیم که امور کیفری با امور مدنی فرق دارند و در هنگام نوشتن وکالتنامه به قوانین مربوطه توجه نماییم.وکیل تجدید نظر خواهی یکی از بهترین روش‌ها برای حل مشکلات قانونی می‌باشد. امروزه به دلیل افزایش دغدغه‌ها و درگیری‌های افراد، اکثر مردم به هنگام برخورد با مشکلات قانونی به دنبال یک وکیل حقوقی خوب برای رسیدگی به امور قانونی‌شان می‌گردندوکیل به کسی گفته می‌شود که باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به مشکلات موکل خود رسیدگی کرده و طبق تخصص و تجربه‌ی خود، مراحل قانونی را طی کند تا با موفقیت پرونده‌ی مربوطه را پشت سر بگذارد.

وکیل-تجدید-نظرخواهی

ویژگی وکیل خوب

وکیل خوب کسی است که دارای سابقه‌ی کار درخشانی باشد؛ همچنین باید بسیار مسئولیت پذیر، منظم، وقت شناس، عادل و تسلط بر روی تمامی قوانین مدنی داشته باشد. اکنون که درک درستی از وکیل خوب و با تجربه پیدا کردیم بهتر است که به مفهوم تجدید نظر خواهی بپردازیم.اگر طرفین دعوا شکایت خود را به دادگاه ابلاغ نمایند؛ پس از برگزاری دادگاه و شنیدن صحبت‌های طرفین توسط قاضی، همچنین بررسی مدارک و اسناد توسط وی، رای با توجه به نظر قاضی صادر می‌شود.

نکات تجدید نظر خواهی

در این میان طرفین دعوا می‌توانند طی 20 روز به رای صادر شده اعتراض نمایند. لازم به ذکر است .
که طرفین دعوا بعد ازصادر شدن رای، فقط 20 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را ابلاغ نمایند و بعد از این مدت زمان اعتراض منقضی شده و مراجع مربوطه به رسیدگی مجدد می‌پردازند. بعد از ابلاغ اعتراض توسط
وکیل تجدید نظر خواهی، سه قاضی به اعتراض دعوی می‌پردازند. اگر رای صادر شده طبق قوانین و موازین شرعی صادر نشده باشد و طبق صلاحدید سه قاضی دارای معایبی باشد؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند طبق قوانین و موازین شرعی، رای شایسته و صحیح را صادر نمایند. نکته‌ی حائز اهمیت این است .

 تجدید نظر خواهی که توسط طرفین دعوا ابلاغ می‌شود، به دو صورت بررسی می گردد.

1. شکلی؛
2. ماهوی.

وکیل تجدید نظر خواهی و اعتراض به رای دادگاه
لازم به ذکر است که بدانید، در تمامی رای‌هایی که توسط قاضی صادر می‌شود، طرفین قادر به اعتراض نیستند.

طبق قانون و موازین شرعی، فقط به تعداد محدودی از احکام اجازه‌ی تجدید نظر داده می‌شود، که این احکام به شرح ذیل می‌باشند:

1. تجدید نظر خواهی برای احکام حقوقی؛
2. تجدید نظر خواهی برای احکام کیفری؛
3. تجدید نظر خواهی برای احکام مربوط به شورای حل اختلاف.

وکیل تجدید نظر خواهی

وکیل تجدید نظر خواهی و انواع قرارهای تجدید نظر

1. سقوط دعوا؛
2. رد دعوا؛
3. عدم استعمال دعوا؛
4. ابطال دادخواست صادره از دادگاه؛
5. رد دادخواست صادره از دادگاه؛
6. عدم اهلیت یکی از طرفین دعوا.

وکیل تجدید نظر خواهی و چگونگی تشخیص بهترین وکیل در این راستا

برای تجدید نظر خواهی بهترین راه پیدا کردن وکیل با سابقه می‌باشد. زیرا تجدید نظر خواهی مراحلی قانونی دارد که برای طی کردن و گذراندن این مراحل نیاز به وکیل با تجربه است. لازم به ذکر است که در بحث حقوق شاخه‌های گوناگونی وجود دارد که سبب تفاوت در تجدید نظر خواهی با احکام گوناگون و وکیل‌های مربوطه‌ی آن می‌شود. بهتر است این نکته را نیز بدانیم که دعاوی بسیار محدودی هستند که قابلیت تجدید نظر خواهی ندارند؛ بنابراین اکثر دعاوی دارای این قابلیت هستند.

بهترین وکیل تجدید نظر خواهی شرایط ذیل را باید داشته باشد:

1. قابل اعتماد؛
2. مسئولیت پذیر؛
3. رزومه و سابقه‌ کار درخشان؛
4. هزینه مشاوره اولیه؛
5. وقت شناس؛
6. عادل؛
7. منظم؛
8. نظر سایر کاربران در مورد وکیل مربوطه

9. قیمت پیشنهادی مناسب از جانب وکیل.

وکیل تجدید نظر خواهی و پرداختن به نحوه‌ی عملکرد و تخصصوصی

وکیل تجدید نظر خواهی در مرحله‌ی بررسی درخواست وکیل تجدید نظر خواهی باید به نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، توجه کنیم.

در این مرحله سخت‌گیری‌های زیادی می‌شود و برای بررسی تجدید نظر خواهی طبق قوانین و موازین شرعی پیش می‌روند. بنابراین طبق سخت‌گیری‌های این مرحله، طرفین دعوی باید به وکیل متخصص رجوع کنند تا مراحل قانونی را با توجه به تخصص و تجربه‌ی خود پیش گیرد. همچنین وکیل مربوطه باید در تهیه‌ی دادخواست، دقت فراوانی را به عمل آورد و بر قوانین مدنی، امور کیفری و تجدید نظر خواهی،به دست وکیل کیفری صورت میگیرد.

وکیل تجدید نظر خواهی و تفاوت امور مدنی با امور کیفری

1. در اموری که مربوط به امور کیفری است؛ همیشه قانون تجدید نظر خواهی وجود دارد و طبق قانون نیاز نیست که حتما در وکالتنامه ثبت شود که حق  این امر با وکیل است.
2. در اموری که مربوط به امور مدنی است؛ همیشه قانون تجدید نظر خواهی وجود ندارد و طبق قانون، ضروری است که در وکالتنامه قید شود که وکیل حق تجدید نظر خواهی را دارد.

کتب مربوط به قوانین کیفری و مدنی

برچسب ها: وکیل تجدید نظر خواهی وکیل حقوقی وکیل کیفری

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام