مقالات

اجاره سند برای دادسرا چطور انجام می شود؟

زمانی که دادگاه بخواهد از حضور متهم در دادگاه مطمئن شود از سند برای تضمین استفاده می کند. اما همه افراد توانایی گرو گذاشتن سند در دادگاه را ندارند لذا کسانی که در تهیه سند برای دادگاه مشکل دارند، می توانند با اجاره سند برای دادسرا نیاز خود را رفع کنند. در این مقاله به موضوع اجاره سند برای دادسرا می پردازیم.

دادگاه برای مطمئن شدن از حضور متهم در دادگاه همچنین برای تضمین بازگشت زندانی و تعهد حسن رفتار او از سند برای تضمین این امر استفاده می کند.

با توجه به این که همه افراد نمی توانند برای دادسرا سند تهیه کنند و یا سند موجود را برای کار های دیگری مانند رهن بانک نیاز دارند، گاهی نیاز به اجاره سند برای دادسرا است.

در این مقاله اجاره سند برای دادسرا را بررسی می کنیم. همینطور اگر اطلاعات جامع تری درخصوص سند برای دادگاه می خواهید، توصیه می کنیم مقاله “شرایط گذاشتن سند برای دادگاهرا حتما مطالعه کنید.

اگر به دنبال اجاره سند برای دادسرا یا سند برای وام با مشاوران ما در تماس باشید .

معنای وثیقه

در ماده 132 قانون دادرسی کیفری به انواع قرار های کیفری برای دادگاه اشاره شده است، یکی از این قرارها، قرار وثیقه است که شامل وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی یا مال منقول و غیرمنقول می شود. این وثیقه به عنوان قرار تامین کیفری بوده و به مرجع قضایی از طرف متهم تحویل داده می شود. اگر متهم در دادگاه حاضر نشد وثیقه از سمت مقام قضایی ضبط می شود.

سند برای دادسرا باید چه شرایطی داشته باشد؟

وثیقه برای اطمینان دادگاه از حضور متهم و متواری نشدن وی است؛ بنابراین اگر متهم نتواند وثیقه را تهیه کند، باید تا زمان رای دادگاه زندانی باشد.

سندی که به دادگاه ارائه می شود باید خسارت وارد شده به فرد شاکی را جبران کند و ارزشی متناسب با میزان خسارت وارده به او داشته باشد. در صورت حاضر نشدن متهم در دادگاه، ملکی که سند آن به دادگاه تسلیم شده است، توقیف می شود و توسط قوه قضاییه به فروش می رسد. پس از فروش آن، ما به التفاوت قیمت ملک با خسارت متهم، به صاحب سند که کفیل متهم یا خود اوست، پرداخت می شود.

اجاره سند برای دادسرا

مشکلات یافتن سند برای دادسرا

ممکن است برخی از مردم، سند مورد نیاز برای دادگاه را از آشنایان و دوستان درخواست کنند اما این روش نیز مشکلات خاص خود را دارد. بسیاری به دلیل کیفری بودن مساله، حاضر نیستند حتی برای اقوام نزدیک شان سند دادگاه بگذارند. از طرفی ممکن است سند موجود فرد متهم، در رهن بانک یا موارد دیگر باشد؛ و امکان گذاشتن سند برای دادگاه وجود نداشته باشد.

پس چه کار می توان کرد؟ آیا باید مجازات حبس را برای اتهامی حتی که صحت آن ثابت نشده است به جان خرید؟

مساله مهم این است که زندانی شدن فرد متهم نه تنها مشکلی از او برطرف نمی کند بلکه امکان جستجوی مدارک و یافتن وکیل مناسب و دفاع در شرایط مطلوب را نیز از او می گیرد.

در این وضعیت یکی از بهترین راهکارها، اجاره سند برای دادسرا می باشد. کسانی که امکان گذاشتن سند را ندارند می توانند از موسسات قانونی حقوقی، سند برای دادسرا اجاره کنند.

آیا اجاره سند برای دادسرا قانونی است؟

در قانون، هیچ نهی یا مجازاتی برای اجاره سند ذکر نشده است. از طرفی با وجود مشکلات عدیده مردم، اجاره کردن سند برای مقاصد مختلف منطقی به نظر می رسد.

از کجا میتوانیم برای دادسرا سند اجاره کنیم؟

موسسه حقوقی راهیان عدالت این امکان را فراهم کرده است تا متقاضیانی که سند مناسب برای دادگاه ندارند، با اجاره سند برای دادسرا از این موسسه، با خیال راحت در دادگاه وثیقه بگذارند.

مسائل مربوط به اجاره سند برای دادسرا و وثیقه گذاری پیچیدگی خاص خود را دارد و متقاضیان سند نمی دانند که چطور باید از بین موسسات حقوقی ارائه کننده اجاره سند برای دادسرا، یکی را انتخاب کنند.

مشاورین ما، آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه اجاره سند برای دادسرا و وثیقه هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اجاره سند برای دادسرا با کارشناسان حقوقی ما در تماس باشید

موسسه ملی وکیل  ۰۹۱۲۱۳۰۴۰۸۵

 

 

برچسب ها: اجاره سند اجاره سند برای دادسرا

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام