مقالات

چطور می توان سند اجاره ای برای دادگاه دریافت کرد؟

دادگاه وثایقی برای تضمین حضور متهم در دادگاه درخواست می کند که سند یکی از مهمترین این وثایق است و گرو گذاشتن سند برای دادگاه یکی از راه های مهم برای جلوگیری از زندانی شدن فرد متهم شده می باشد که مراحل آن توسط وکیل امور کیفری انجام می شود. البته رهن سند برای همه مقدور نیست و ممکن است امکان قرض گرفتن آن نیز وجود نداشته باشد.
راه حل این است که از سند اجاره ای برای دادگاه استفاده کنیم.

چطور می توان سند اجاره ای برای دادگاه دریافت کرد؟

سند گرو گذاشته شده در دادگاه به منزله وثیقه نزد دادگاه گذاشته می شود تا از حضور متهم در دادگاه، اطمینان حاصل شود و برای آزادی موقت زندانی، دادگاه از سند برای تضمین بازگشت زندانی و تعهد حسن رفتار او استفاده می کند.
با توجه به این که همه افراد جامعه توانایی تهیه سند برای دادگاه را ندارند و یا سند برای وثیقه زندانی موجود را برای فعالیت های دیگر همچون گرفتن وام نیاز دارند، گاهی نیاز است سند اجاره ای برای دادگاه گرفت.
در این مقاله سند اجاره ای برای دادگاه را بررسی می کنیم.
اگر به اطلاعات جامع تری درخصوص سند برای دادگاه نیاز دارید، توصیه می کنیم مقاله “شرایط گذاشتن سند برای دادگاه” را حتما مطالعه کنید.

سند اجاره ای برای دادگاه

وثیقه چیست؟

در ماده 132 قانون دادرسی کیفری به انواع قرار های کیفری برای دادگاه اشاره شده است، یکی از این قرارها، قرار وثیقه است که شامل وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی یا مال منقول و غیرمنقول می شود.
برای بررسی موضوع سند اجاره ای برای دادگاه بهتر است اول به مفهوم وثیقه بپردازیم:
قرار وثیقه، دارایی منقول یا غیر منقولی است که به عنوان قرار تامین کیفری از متهم گرفته می شود. در صورتی که متهم در مرجع قضایی حاضر نشود، این وثیقه ضبط شده و در صورتی که سند ملکی (مال غیرمنقول) باشد، ملک دیگر قابل خرید و فروش نیست.

سند برای دادگاه باید چه شرایطی داشته باشد؟

1- ارائه سند برای دادگاه، منوط به این است که خسارت وارد شده به بزه دیده جبران شود. بنابراین ارزش سند باید متناسب با میزان خسارت به علاوه جزای نقدی جرم صورت گرفته، باشد.
2- اگر متهم قادر به گذاشتن وثیقه نباشد تا زمان ارائه سند جهت دادگاه در بازداشت می ماند.
3- در صورت حاضر نشدن متهم در دادگاه، ملکی که سند آن به دادگاه تسلیم شده است، توقیف می شود و توسط قوه قضاییه به فروش می رسد. پس از فروش آن، ما به التفاوت قیمت ملک با خسارت متهم، به صاحب سند که کفیل متهم یا خود اوست، پرداخت می شود.
4- ارائه سند به دادگاه توسط شخص ثالث نیز انجام می گیرد. در این حالت در صورت عدم حضور متهم و ناتوانی شخص ثالث در حاضر کردن او در طی مدت 20 روز، وثیقه از سوی دادگاه ضبط می شود.
5- طبق ماده 228 قانون آیین دادرسی کیفری، اگر کفیل یا وثیقه گذار، در هر مرحله از تحقیقات و دادرسی درخواست رفع مسئولیت و آزادی وثیقه خود را داشته باشد، می تواند با معرفی متهم وثیقه خود را آزاد نماید.

سند اجاره ای برای دادگاه

چرا باید سند اجاره ای برای دادگاه بگیریم؟

ممکن است برخی از مردم، سند مورد نیاز برای دادگاه را از آشنایان و دوستان درخواست کنند اما این روش نیز مشکلات خاص خود را دارد. به دلیل کیفری بودن مساله، بسیاری از افراد حاضر نیستند حتی برای اقوام خویش سند دادگاه بگذارند. از طرفی ممکن است سند موجود، در رهن بانک یا موارد دیگر باشد؛ و امکان گذاشتن سند برای دادگاه وجود نداشته باشد.
در این شرایط می توانیم حتی از افرادی که نمیشناسیم سند برای دادگاه اجاره کنیم!

چطور می توانیم سند اجاره ای برای دادگاه بگیریم؟

موسسه حقوقی راهیان عدالت این امکان را فراهم کرده است تا متقاضیانی که سند مناسب برای دادگاه ندارند، با دریافت سند اجاره ای برای دادگاه از این موسسه، با خیال راحت در دادگاه وثیقه بگذارند.
مسائل مربوط به سند اجاره ای برای دادگاه و وثیقه گذاری پیچیدگی خاص خود را دارد و متقاضیان سند نمی دانند که چطور باید از بین موسسات حقوقی ارائه کننده سند اجاره ای برای دادگاه، یکی را انتخاب کنند.
مشاورین ما، آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه سند اجاره ای برای دادگاه و وثیقه هستند.
برای دریافت مشاوره در زمینه سند اجاره ای برای دادگاه با کارشناسان حقوقی ما در تماس باشید
موسسه حقوقی ملی وکیل ۰۹۱۲۱۳۰۴۰۸۵


٪ نظرات

  1. سلام وقت بخیر برای داداشم که محکوم شده است سند گذاَشتیم الان ایشون به چهار ماه محکوم شده اند ولی به دلیل بیماری که حتی توانایی راهررفتن را از ایشون گرفته است نمیتوانند به زندان مراجعه کنند وصاحب سند الان درخواست دارد که سند خودش را آزاد کند چون میخواهد ملکش را بفروشد برای جاگزین کردن سند باید چکار کنم این در شرایطی است که برادر من توانایی حرکتی ندارد ودکتر نیز منع کرده که ایشون حتی برای یک متر جابجا شوند بی زحمت راهنمایی کنید در ضمن وثیقه بریده شده از سوی دادگاه ۴۴میلیون تومان میباشد امکان گذاشتن وجه نقد را نیز داریم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    • سلام با ما در تماس باشید تا بهترین مشاوره را به شما بدهیم

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام