مقالات مقالات حقوقی

وکیل دعاوی تعزیرات تهران

وکیل دعاوی تعزیرات تهران

به طور کلی دعاوی که مجازات آن مشمول عنوان حد، قصاص یا دیات نباشد و قانون گذار آن را جزء محرمات شرعی، نقض قواعد و مقررات امنیت داخلی و خارجی حکومت قلمداد نماید و برای آن مجازات های بازدارنده تعیین و اعمال کند، دعاوی تعزیری گفته می شود، و به هرگونه دعاوی تعزیری که در هر شهر اتفاق بیفتد عنوان دعاوی تعزیری همان شهر به آن اطلاق می گردد به طور مثال دعاوی تعزیری که در تهران به وقوع بپیوندند جزء دعاوی تعزیرات تهران قلمداد می شوند، در خصوص این دعاوی به دلیل پیچیدگی هایی که نسبت به قواعد و مقررات دارند باید با کمک وکیل دعاوی تعزیرات تهران حل و فصل شوند چرا که وکیل دعاوی تعزیرات تهران به تمام قوانین، مقررات، جرایم تعزیری از نوع منصوص شرعی و غیر منصوص شرعی آگاه هستند و با توجه به آنها اقدامات لازم حقوقی را انجام می دهد.

اگر به دنبال وکیل تعزیرات هستید می توانید با مشاوران با تماس بگیرید .

1) مجازات دعاوی تعزیری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

_ به طور کلی مجازات ها باید دارای یک سری ویژگی هایی باشند، ما سعی کرده ایم در این مقاله به صورت مختصر به ویژگی های مجازات دعاوی تعزیری بپردازیم، این ویژگی ها عبارت هستند از:

1_  مجازات کلیه جرایم به وقوع پیوسته باید قانونی و متناسب با کرامت انسانی باشد.

2_ اصل فردی کردن مجازات ها: مجازات جرایم تعزیری با جرایم حدی دارای یک وجه تمایز هستند که آن وجه تمایز، اصل فردی کردن مجازات ها نام دارد که این اصل فقط مختص جرایم تعزیری می باشد، در واقع مطابق ماده 18 قانون مجازات اسلامی دادگاه یا قاضی باید بر اساس ویژگی های شخصیتی، روحی و روانی فرد گناهکار مجازات وی را تعیین و اعمال نماید.

3_ اصل قضایی بودن مجازات ها: مجازات فرد مرتکب باید از طریق یک مرجع صالح قضایی صورت بگیرد و به جز نهاد مذکور، هیچ نهاد دیگری حق دخالت در تعیین و اعمال مجازات را نخواهد داشت.

4_ اصل شخصی کردن مجازات ها: طبق اصول و مقررات تنها فردی که مرتکب جرم شده است باید مجازات گردد و هیچ شخصی را نمیتوان جایگزین او نمود و به جای مجرم مجازات کرد.

مجازات جرایم تعزیری

2) آیا مجازات جرایم تعزیری را می توان با کمک وکیل دعاوی تعزیرات تهران کاهش داد؟

به طور کلی از دیدگاه قانونی جرایم تعزیری قابل تخفیف، تقلیل، تشدید، تعلیق اجرای مجازات، تعویق حکم و همچنین مشمول مرور زمان هستند، و وکیل دعاوی تعزیرات تهران نیز می تواند با در نظر گرفتن شرایط شخصیتی، روحی و روانی فرد مرتکب، مجازات متهم را کاهش دهد.

وکیل دعاوی تعزیرات تهران

3) نحوه تعیین مجازات تعزیری به چه صورت است؟

برای تعیین مجازات جرایم تعزیری باید به یک سری نکات توجه شود و با توجه به آنها مجازات را تعیین نمود:

1_ اولین نکته ای که دادگاه یا قاضی باید به آن توجه نماید و بر اساس آن مجازات را تعیین کند وابستگی مجازات به جرم می باشد، در واقع مجازات باید بسته به همان جرم به وقوع پیوسته تعیین گردد.

2_ دومین موردی که باید به آن توجه داشت منفعت داشتن مجازات فرد مجرم برای جامعه می باشد چرا که تعیین مجازات باید به گونه ای باشد که وقوع جرم در جامعه را کاهش دهد.

3_ سومین نکته قائم به شخص بودن مجازات یا اصل شخصی بودن مجازات می باشد به عبارت دیگر هر مجرم باید مجازات جرمی که انجام داده است را متحمل شود.

4_ میزان مجازات تعیین شده در جرایم تعزیری باید از میزان مجازات جرایم حدی کمتر باشد، همچنین باید مجازات باید متناسب با شرایط شخصیتی، روحی، روانی و جسمی بزهکار باشد.

وکیل دعاوی تعزیرات تهران

4) به چه دعاوی، دعاوی تعزیرات تهران گفته می شود؟

مطابق ماده 18 قانون مجازات اسلامی هر گونه مجازاتی که مشمول عنوان حد، قصاص یا دیات نباشد، مجازات تعزیری قلمداد می شود و متعاقبا هر دعوایی که در عناوین ابتدایی مذکور (حد، قصاص، دیات) برای آن مجازات تعیین نشده باشد دعاوی تعزیری محسوب می شود و چنانچه این دعاوی در یک شهر اتفاق بیفتد نام آن شهر نیز به عنوان دعاوی تعزیری، اضافه خواهد شد، به طور مثال اگر جرایمی مانند اهانت به مقدسات مذهبی، سوء قصد به مقامات سیاسی داخلی و خارجی کشور، غصب عناوین و مشاغل، تخریب اموال تاریخی و فرهنگی در تهران اتفاق بیفتند عنوان دعاوی تعزیرات تهران به آن اطلاق می شود.

 


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام