دسته‌بندی نشده

وکیل طلاق از جانب زوجه

وکیل طلاق از جانب زوجه، یکی از مهمترین اقدام‌ها برای کمک به زوجه در این مسیر است. طبق قوانین کشور ما، حق طلاق همیشه با زوج است مگر آنکه طلاق توافقی صورت گیرد یا زوجه حق طلاق داشته باشد؛ در غیر این صورت، مراحل طلاق برای زوجه سخت می‌شود و برای اثبات مدارک خود در حضور قاضی نیاز به وکیل با تجربه دارد.

وکیل طلاق از جانب زوجهه

وکیل طلاق از جانب زوجه یکی از بهترین راهکارها برای شروع کار و اخذ طلاق است. همانگونه که می‌دانیم طبق قوانین کشور ما، در اصل حق طلاق بر عهده‌ی مرد خانواده است و اگر در شرایطی زن خانواده درخواست طلاق داشته باشد، شرایط بسیار سخت می‌شود؛ زیرا باید مراحل قانونی و سختی را پشت سر بگذارد تا به هدف خود برسد. بنابراین بهتر است در این شرایط به یک وکیل با تجربه و کار بلد رجوع کرده و از وی درخواست کمک کند. در این صورت وکیل مربوطه با توجه به تخصص خود، می‌تواند مراحل قانونی طلاق از طرف زوجه را طی کند تا به موفقیت رسد. لازم به ذکر است که طلاق از طرف زوجه یکی از پرونده‌هایی می‌باشد که روند آن در دادگاه بسیار کند پیش می‌رود؛ زیرا قاضی و مراجع قانونی در وهله‌ی اول تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا زوج و زوجه به توافق رسند و از فکر طلاق خارج شوند.

وکیل طلاق از جانب زوجه

وکیل طلاق از جانب زوجه و شرایطی که زوجه به راحتی می‌تواند طلاق گیر

طبق مواردی که در بالا گفته شد، طلاق از طرف زوجه با توجه به قوانین کشور ما بسیار سخت است. در مواردی گفته شده است که طلاق از طرف زوجه در پرونده‌های خانوادگی که به حضور دادگاه و دستگاه قضائی می‌رسد، یکی از سخت‌ترین پرونده‌ها می‌باشد. لازم به ذکر است در دو مورد نیاز به اقدام طلاق از طرف زوجه نمی‌باشد و مراحل سختی را نیز نباید طی کرد، این دو مرحله به شرح ذیل می‌باشند:
1. وکیل طلاق از جانب زوجه و طلاق توافقی: در این صورت زن و شوهر با توافق یکدیگر تصمیم به طلاق می‌گیرند و چون هر دو در این امر رضایت دارند؛ بنابراین درخواست آن‌ها سریع‌تر پیش می‌رود و قاضی می‌تواند طلاق توافقی را صادر کند.
2. . وکیل خانواده از جانب زوجه و حق طلاق: در این مورد اگر زوجه قصد دارد که حق طلاق را از همسر خود گیرد باید دو مرحله را طی کنند:

نکات مهم درخصوص درخواست طلاق ازطرف زوجین

• در هنگام عقد، حق طلاق به زوجه داده شود.
• یکی دیگر از مراحل برای اخذ حق طلاق زوجه این است که به دفاتر مربوطه رفته و زوج، حق طلاق را به وی دهد.
نکته‌ی حائز اهمیت این است که اگر زوجه حق طلاق را داشته باشد، در این صورت بدون اجازه‌ی شوهر، با وکالتی که به وکیل خود می‌دهد، به راحتی می‌تواند تمام مراحل قانونی را طی کرده و طلاق خود را اخذ نماید.
در صورتی که زوجه شرایط فوق را نداشته باشد، باید برای درخواست طلاق و روند دادگاه خود، اسناد معتبری را بر علیه زوج مربوطه فراهم کرده و در اختیار قاضی قرار دهد. قاضی نیز در این مرحله ابتدا به بررسی و صحت اسناد می‌پردازد و در نهایت تصمیم خود را بازگو می‌کند

وکیل طلاق از جانب زوجه

وکیل طلاق از جانب زوجه و انواع استشهاد هایی که زوجه طبق آن‌ها می‌تواند طلاق گیرد

• درصورتی که زوجه اسناد اثبات خیانت همسر خود را داشته باشد یا همسر وی بدون اجازه‌ی زوجه ازدواج کرده باشد، در این‌صورت حق طلاق با زوجه است.
• شرایط رابطه جنسی نامناسب یا غیر متعارف، نداشتن رابطه جنسی در بلند مدت، مریضی‌های مقاربتی زوج، مشکلات زناشویی که دلیل آن زوج باشد، همچنین بچه دار نشدن به علت مشکلات زوج یا ترک زندگی به صورت نامعقول توسط زوج، دلایل معتبری برای طلاق زوجه است.
• اعتیاد زوج، مریضی لاعلاج وی، همچنین نپرداختن نفقه به مدت 6 ماه، یکی دیگر از دلایل معتبر برای طلاق زوجه است.

وکیل طلاق از جانب زوجه و مدت زمان رسیدگی

طبق قوانین کشور، اگر هر کدام از طرفین، اعتراض خود را به دادگاه اعلام کنند، در اینصورت پرونده‌ی زوج و زوجه باید 3 دادگاه را پشت سر بگذارد و بعد از گذراندن دادگاه‌ها و مراحل قانونی، یک سال روند طلاق قضایی طول می‌کشد؛ که این 3 دادگاه به ترتیب به شرح ذیل می‌باشند:
1. دادگاه بدوی؛
2. دادگاه تجدید نظر در استانی که زوج و زوجه درخواست طلاق داده‌‌اند؛
3. دیوان عالی کشور.

وکیل طلاق از جانب زوجه و بحث حضانت بچه

طبق قانون حضانت بچه را به شرح ذیل بیان کرده‌ایم:
1. تا پایان 7 سالگی، قانون و قاضی حق را به مادر فرزند می‌دهد تا از وی محافظت کند؛
2. بعد از پایان 7 سالگی، قانون و قاضی حق را به پدر می‌دهد تا از وی محافظت کند.
نکته‌ی حائز اهمیت این است که اگر قاضی پدر یا مادر را در شرایطی خاص مانند (اعتیاد پدر یا اعتیاد مادر)، ببیند؛ در این صورت قوانین فوق دیگر کاربردی ندارند و قاضی طبق صلاحیت مادر یا پدر، تصمیم می‌گیرد که حضانت فرزند را به کدام یک بسپارد.

برچسب ها: وکیل دعاوی خانوادگی وکیل طلاق وکیل طلاق از جانب زوجه

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام