وکیل

وکیل سرقت رایانه ای

وکیل سرقت رایانه ای کیست؟

وکیل سرقت رایانه ای یکی از وکلای پایه یک دادگستری است که دارای دانش کافی در خصوص رسیدگی به دعاوی سرقت از طریق اینترنت می باشد. آن چیزی که سبب مهم بودن کار این نوع وکیل می شود تفاوت میان سرقت رایانه ای و سرقت سنتی است. قانونگذار در ماده ۷۴۰ قانون جرایم رایانه ای مشخصا به سرقت داده ها اشاره دارد پس می توان به تفاوت میان این دو سرقت پی برد.

وکیل سرقت رایانه ای کیست؟

وکیل سرقت رایانه ای درباره این نوع سرقت می گوید هدف دزدیدن داده ها و اطلاعات مجنی علیه است. حال این داده ها ممکن است ارزش مال داشته و یا نداشته باشند. زیرا در ماده ۷۴۰ قانون جرایم رایانه تنها واژه داده ها ذکر شده است و در باره مالی یا غیر مالی آن توضیحی داده نشده است. این در حالی است که در سرقت سنتی مال ملاک سرقت می باشد. بنابراین می توان گفت سرقت رایانه ای بسیار وسیع تر از سرقت سنتی می باشد.

سرقت رایانه ای چیست؟

وکیل سرقت رایانه ای معتقد است هر کس به صورت غیر مجاز اطلاعات و داده های متعلق به شخص دیگری را برباید عمل او سرقت رایانه ای می باشد.

سرقت رایانه ای چیست؟

بهترین وکیل سرقت رایانه ای

جهت انجام مشاوره حقوقی در خصوص این نوع سرقت وکیل سرقت رایانه ای بهترین گزینه است. البته وکیل کیفری باید دارای دانش و تجربه کافی در خصوص جرایم سایبری به خصوص سرقت باشد تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. با توجه به حساسیت و پیچیدگی روند رسیدگی به دعاوی سرقت رایانه ای لازم است وکیل مربوطه از دانش و تجربه بالایی برخوردار باشد. مسائل حقوقی در رابطه با اینترنت از بسیاری جهات بسیار متفاوت تر از سایر مسائل حقوقی می باشند.

بنابراین برای گرفتن مشاوره حقوقی باید وکیلی را انتخاب کرد که تا حد زیادی به نکات و موارد حقوقی فضای مجازی و اینترنت آشنایی داشته باشد. زیرا رسیدگی سنتی به جرایمی که در فضای اینترنت روی می دهند عملا غیر ممکن می باشد. همچنین جمع آوری و ارائه مدارک و شواهد درباره این جرایم تماما به صورت مجازی می باشند. بنابراین وکیلی که آشنایی کاملی با این فضا ندارد انتظار انجام اقدام مثبتی از او نخواهد رفت.

بهترین وکیل سرقت رایانه ای

مشاوره حقوقی با یک وکیل سرقت رایانه ای باتجربه می تواند به افراد جهت احقاق حق شان کمک کند و منافع آنان را تامین کند. در صورتی که گرفتار این نوع سرقت شده اید لازم است پیش از طرح دادخواست مشاوره ای حقوقی سرقت با یک وکیل مجرب داشته باشید.

بهترین وکیل سرقت رایانه ای جهت مشاوره به کسی اطلاق می شود که پرونده های متعدد و مختلفی را در این خصوص وکالت کرده باشد.

ویژگی وکیل سرقت رایانه ای

ویژگی های بارز وکیل سرقت رایانه ای کدامند؟

  • آشنا بودن به مسائل و نکات مهم حقوقی در خصوص فضای مجازی و سرقت رایانه ای
  • داشتن پروانه وکالت
  • داشتن سابقه علمی عملی
  • داشتن تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی
  • پشتکار و سخت کوشی
  • وقت شناسی
  • منصف و طرفدار عدالت
  • داشتن آگاهی نسبت به ادله الکترونیک اثبات جرم
  • توانایی در دادن مشاوره به موکل در خصوص قوانین سرقت سایبری
  • توانایی نوشتن یک لایحه قوی برای ارائه به دادگاه
  • قدرت و توانایی کافی برای دفاع از موکل خود در دادگاه
  • تسلط کامل بر مسائل حقوقی و کیفری
  • داشتن سابقه ای طولانی و رضایت موکلین پیشین

خدمات مهم یک وکیل باتجربه در خصوص سرقت رایانه ای

مهم ترین خدمات وکیل سرقت رایانه ای عبارتند از:

طرح شکایت و دادخواست در پرونده سرقت.

دفاع از موکل خود.

پیگیری شکایت موکل تا رسیدن به هدف نهایی‌.

انجام اقدامات حقوقی.

بکارگیری مواد قانونی مرتبط با سرقت رایانه ای در جهت حصول حق موکل.

نکته: مهم ترین موضوع از دیدگاه وکیل سرقت رایانه این است که در قانون جرایم رایانه ای سرقت سایبری تنها به دو عمل کپی و برش گفته می شود. بنابراین نسبت به ربودن در فضای بیرونی تاثیری ندارد. مثلا: اگر شخصی خودروی فرد دیگری را برباید و درون آن فلاش یا لپ تاپی حاوی اطلاعات باشد سرقت رایانه ای انجام نشده است. در قانون چنین سرقت هایی بر اساس مقررات کیفری سرقت سنتی مورد رسیدگی قرار می دهند.

مشاوره وکیل سرقت رایانه ای

در صورتی که خود یا یکی از نزدیکانتان مورد جرم سرقت رایانه ای قرار گرفته اید و نیاز به مشاوره با وکیل سرقت رایانه ای دارید. لازم است با یک وکیل متخصص و با تجربه در این خصوص دیدار کنید تا او راه های قانونی موثر را به شما نشان دهد.

مشاوره وکیل سرقت رایانه ای

او می تواند چگونگی طرح دادخواست و جزئیات قوانین موجود در خصوص سرقت رایانه ای را برای شما شرح دهد تا ابهامات حقوقی شما رفع شوند. همچنین در صورت تمایل تا رسیدن به حق و حقوق قانونی خود و مجازات سارق وکیل مربوطه در کنار شما خواهد بود.


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام