وکیل دیوان عالی کشور

وکیل دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور مرجع فرجام خواهی از آراء صادره از محاکم می باشد. در ادامه مقاله به  وکیل دیوان عالی کشور می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

وکیل دیوان عالی کشور

رسیدگی در دیوان عالی کشور

پرونده بعد از وصول در دیوان عالی کشور توسط رئیس یا معاون وی به یکی از شعب ارجاع خواهد شد. پرونده ها به نوبت مورد رسیدگی قرار می گیرند.

در برخی مواردی که به موجب قانون رسیدگی خارج از نوبت مقرر شده باشد و یا جرایمی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شده باشد به تشخیص رئیس دیوان عالی کشور رسیدگی خارج از نوبت ضرورت داشته باشد.

رسیدگی بدون حضور طرفین صورت می گیرد مگر این که حضور آنان در این موارد لازم باشد. گزارش از پرونده و اوراق آن توسط عضو ممیزی قرائت می شود ، دادستان یا نماینده خود با حضور در شعبه به طور مستدل ، مستند و مکتوب نسبت به نقض یا ابرام رای فرجام خواسته اعلام نظر خواهد کرد.

در نهایت اعضا شعبه با توجه به پرونده ، گزارش و مطالب اظهار شده و با درج نظر دادستان کل کشور یا نماینده وی اقدام به اتخاذ تصمیم می نمایند.

دیوان عالی کشور

این دیوان دارای دو بخش شعب و هیأت‌  های عمومی می باشد.

شعب دیوان عالی کشور : دیوان در حال حاضر دارای ۴۰ شعبه می باشد و تعداد قضات هر یک از شعب دیوان دو نفر می ‌باشند که یکی از آن ­ها رئیس و دیگری قاضی مستشار می باشد.

دیوان عالی کشور در تهران تشکیل می شود مگر این که رئیس قوه قضائیه مصلحت بداند در شهرستان دیگری نیز تشکیل شود.

رئیس شعبۀ یک ، رئیس دیوان عالی کشور نیز هست. قسمت شعب در دیوان عالی کشور، معمول ‌ترین وظیفه دیوان می باشد که رسیدگی به درخواست‌ های فرجام واصله نسبت به آرای صادره از محاکم در امور حقوقی یا تجدید نظر در امور کیفری را به عهده‌ دارد.

شعب تشخیص : این شعب از ۵ نفر قضات دیوان عالی کشور به انتخاب رئیس قوه قضائیه تشکیل می‌ شود. شعب تشخیص مرجع رسیدگی به تجدید نظرخواهی از آرای قطعی می ‌باشند.

وکیل دیوان عالی کشور

وکیل دیوان عالی کشور

با توجه به این که فرجام خواهی می تواند به موجب احکام دادگاه کیفری یک و یا دادگاه نظامی یک و… باشد مسلماً بهترین انتخاب برای شما وکیل دیوان عالی کشور و یا وکیل متخصص امور کیفری می باشد.

هم چنین در صورتی که فرجام خواهی نسبت به آراء صادره از دادگاه حقوقی و یا دادگاه خانواده باشد بهترین انتخاب برای شما وکیل دیوان عالی کشور می باشد.

بهترین وکیل دیوان عالی کشور وکیلی می باشد که ضمن دارا بودن پروانه وکالت در حیطه مربوط به موضوع شما دارای تخصص و مهارت خاص باشد و با مطالعه دقیق اوراق پرونده و مدارک و مستندات شما وفق قوانین و مقررات اقدام به فرجام خواهی و پیگیری پرونده شما نماید.

در خصوص وکالت تضمینی وکیل دیوان عالی کشور باید گفت که وکیل دستمزد خود را یا همان حق الوکاله را طبق نتیجه ی پرونده تعیین می کند ، یعنی چنان چه پرونده نتیجه ی مطلوبی داشته باشد وکیل دیوان عالی کشور مستحق این است که حق الوکاله را دریافت کند.

ازم به ذکر می باشد که وکیل دیوان عالی کشور قادر نمی باشد تا نتیجه را پیش بینی کند و به طور قطعی درباره آن نظر دهد ، به این دلیل که نتیجه نهایی پرونده را مراجع قضایی مشخص می کنند.

دیوان عالی کشور در مراجع قضایی ایران بالاترین مرتبه را دارا می باشد و به طور کلی وظایفی مثل نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم ، برقراری یک پارچگی رویه قضایی و… است که قانون این مسئولیت ها را به آن محول کرده است و رئیس قوه قضائیه این ضوابط را وضع می کند.

در این مقاله با وکیل دیوان عالی کشور آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر ملی وکیل مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل دیوان عالی کشور می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

    درخواست تماس

    ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

    تماس با ما

    © تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
    مشاوره سریع حقوقی و وام