معایب طلاق از طرف مرد

معایب طلاق از طرف مرد به گونه ای است که باید آقایان به آن توجه نمایند؛ چراکه اگر یک مرد بخواهد درخواست طلاق بدهد قطعاً مانند درخواست یک خانم سریعاً انجام نمی‌شود، بلکه باید به مدت پنج ماه صبر کند تا پرونده‌ی او در دادگاه ارائه شود و البته باید این نکته را برای خود شفاف سازی کند که به این دلیل که طلاق از طرف وی بوده است وظیفه دارد مهریه همسر خود را به شکل کامل پرداخت کند.

 همچنین در کنار پرداخت تمام و کمال مهریه که البته وظیفه وی است، مرد باید تا زمانی که از همسر خود به شکل قانونی جدا شود حتی نفقه‌ی او را بپردازد، شاید همین دو نکته برای بسیاری از آقایان از جمله  موارد بسیار سخت باشد، اما در هر صورت قانون چارچوب خاص خود را دارد و باید طبق تبصره ها و قوانین آن عمل کرد و البته معایب طلاق از طرف مرد تنها به مهریه و نفقه کامل ختم نمی‌شود.

معایب طلاق از طرف مرد

معایب طلاق از طرف مرد

اگر به دنبال وکیل حقوقی و وکیل کیفری هستید می توانید با مشاوران ما با شماره 09121304085 در تماس باشید .

واگذاری نصف داری به همسر

 بلکه این آقا چنان چه همسر او طبق تحقیقاتی که انجام می‌شود ثابت کند که هیچ گونه کم و کاستی در وظایف خود ندارد، باید نصفی از دارایی های خود را به نام همسر بزند، چرا که دادگاه همیشه سعی بر این دارد که طلاق اتفاق نیفتد ولی چنانچه صیغه طلاق جاری شود باید یک خانم پشتوانه‌ای برای خود داشته باشد و این گونه نیست که یک آقا هر زمان که بخواهد بتواند همسر خود را بدون این دلیل خاصی داشته باشد طلاق دهد.

اگر یک آقا به خاطر اینکه معایب طلاق از طرف مرد را تا حدود بسیار زیادی بخواهد کمتر در نظر بگیرد به یک وکیل عالی رتبه رجوع کند تا وکیل با استفاده از تجربه و تخصصی که دارد می تواند به نحوه آسان تری طلاق مرد را عملی سازد، اما در هر صورت وجود شرایط خاص برای طلاق همسر شرط اصلی می باشد.

خاطر نشان می کنم پرونده های طلاق پروسه‌ی بسیار طولانی تری دارند به این دلیل که قاضی این شانس دوباره را به آن ها می دهد که کمی بیشتر به زندگی خود فکر کنند و آن را با طلاق لکه دار نکنند؛ چراکه طلاق برای هر دو طرف یعنی آقا و خانم دردسرهای خاص خود را دارد.

 این دردسرها چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ اجتماعی حاصل می شود و آقایان بهتر است معایب طلاق از طرف مرد را به خوبی بشناسند و تا حد ممکن اگر امکان آن باشد نسبت به تغییر سبک زندگی خود اقدام کنند تا این که بخواهند باعث جاری شدن صیغه طلاق بین خود و همسرشان باشند.

معایب طلاق از طرف مرد

معایب طلاق از طرف مرد

شرایط یک خانم در قبول وظایف

زمانی که حرف از نفقه می شود یعنی این که آقا باید تمام وسایل رفاه خانم را در اختیار او قرار دهد از جمله انواع پوشاک و خوراک که تمام این مسائل به نفقه وی مربوط می شود و حتی بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که برخی از خانم ها حتی برای انجام کارهای منزل و یا در برخی شرایط مشاهده شده است برای شیر دادن به فرزند خود حتی مبلغی را تعیین می کنند که در این صورت آقا باید تمام و کمال این مبلغ را به خانم بپردازد زیرا حق وی می باشد و اگر از این حق صرف نظر می کند بخاطر لطف یک خانم و عشق به خانواده است.

چنان چه آقا بخواهد از یک وکیل برای پرونده خود در دادگاه استفاده کند می تواند و کیل را نماینده خود معرفی کرده و وکالت نامه‌ای به او تحویل دهد تا در دادگاه به جای او بتواند روند کار را به شکل تخصصی تری ادامه دهد البته بهتر است بدانید  این نکته را در مورد معایب طلاق از طرف مرد که این‌گونه عنوان می‌شود، تمامی هزینه های دادگاه نیز بر عهده مرد می باشد، از قبیل تمبر ها، اظهارنامه ها، تنظیم انواع دادخواست ها و شکایت ها و هم چنین هزینه های خاص دادرسی که مرد باید به تمام این موارد توجه داشته باشد.

سخن پایانی ( معایب طلاق از طرف مرد )

البته طلاق به همین آسانی ها نیست بلکه هنگام دادخواست طلاق که از سوی مرد ارائه می شود باید یک نفر داور وجود داشته باشد که بتواند مسائل بین آقا و خانم را به شکل درست و با عدالت مورد بررسی قرار دهد تا بداند ریشه مشکلات در کجاست و هم چنین مهم تر از همه این نکته است که اگر آقا خود یک داور را مشخص نکند قطعاً دادگاه دست به کار خواهد شد و یک نفر را به عنوان داور برای زن و شوهر معرفی خواهد کرد.

 البته حتی اگر داور تنها تمام سعی خود را بکند که زندگی زن و شوهر به طلاق کشیده نشود کافی نیست؛ چرا که در هر حالت این نظر اصلی خود آقا می باشد که مایل به طلاق می باشدو یا تجدید نظر کرده است که بهتر است با به کار بردن شیوه های درست در ارتباطات زندگی از طلاق صرف نظر نمود و تا حد امکان سازش کرد.

 

برچسب ها: معایب طلاق از طرف مرد

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام