مقالات

مشاوره حقوقی امور بانکی توسط وکیل بانکی

مشاوره حقوقی امور بانکی توسط وکیل بانکی

شاید برای شما نیز این اتفاق رخ داده باشد و شما دچار یک بحران بانکی در شرکتتان شده باشید و در این رویداد مهم نیازمند یک وکیل امور بانکی باشید تا از وی مشاوره حقوقی امور بانکی دریافت کنید، در واقع مشاوره حقوقی امور بانکی توسط وکیل امور بانکی انجام می شود و ارائه مشاوره حقوقی امور بانکی به شما کمک شایانی خواهد نمود زیرا وکیل امور بانکی به تمام امور بانکی، قوانین و مقررات مربوط به آن آشنا است و شما را در تمام مراحل راهنمایی می کند.

آیا همه اشخاص در مراجع قضایی طرح دعوا می کنند؟

عدالت اقتضا می‌کند که اشخاص جهت طرح دعوی علیه طرف مقابل از همان ابزاری برخوردار باشند که طرف مقابل برخوردار است. اما این قاعده در مواردی نقض شده است، برای مثال، رسیدگی به شکایت از آرای صادره از مراجع اداری استثنایی طبق بند ۲ ماده۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، در صلاحیت دیوان عدالت اداری است. هریک از طرفین پرونده ای که در مراجع اداری استثنایی مورد رسیدگی واقع شده است اگر به رای آن مراجع اداری استثنایی اعتراضی داشته باشد اعتراض خود را در دیوان عدالت اداری طرح می‌کند. اما مشکل جایی ایجاد می‌شود که در یک مرجع غیر قضایی مانند اداره ثبت یا هیات حل اختلاف اداره کار، یکی از طرفین اختلاف، یک دستگاه دولتی مانند یک بانک یا شرکت دولتی باشد. در این صورت اگر طرف غیردولتی بخواهد به رای صادره از این مرجع غیرقضایی اعتراض کند، راه دیوان عدالت اداری به روی  او باز است؛ اما اگر طرف دولتی بخواهد به آن رای اعتراض کند، راه دیوان عدالت اداری به روی او بسته است؛ چرا که طبق اصل ۱۷۳ قانون اساسی و ماده۱۰ قانون مزبور، آن دیوان، صلاحیت رسیدگی به دعاوی دستگاه های دولتی را ندارد.

وکیل بانکی

درخصوص دعاوی بانکی در مراجع قضایی و غیر قضایی از چه کسی باید کمک گرفت؟

در این خصوص وکیل امور بانکی با ارائه مشاوره حقوقی امور بانکی شما را نسبت به تمام ابعاد قانونی آگاه می سازد و در تمام زمینه ها از اقامه دعوا تا وصول مطالبات تان شما را راهنمایی و همراهی می کند.

عمده مشکلاتی که مربوط به امور بانکی می باشد و گریبان مدیران شرکت ها وسازمان های تجاری را میگیرد به دلیل عدم آگاهی افراد و یا مدیران نسبت به قوانین و مقررات کشور است که همین عدم آگاهی باعث می شود یک اشتباه کوچک تبدیل به یک بحران بزرگ و غیر قابل حل گردد، بنابراین ارائه مشاوره حقوقی امور بانکی توسط وکیل امور بانکی حائز اهمیت است و مشورت گرفتن از وی باعث جلوگیری از بروز هرگونه بحران مالی در شرکت یا سازمان تجاری می شود.

امروزه بانک ها به صورت گسترده به عوام خدمت رسانی می کنند و دیگر خدمات شان محدود به حفاظت از نقدینگی افراد نیست بلکه وسیع تر شده است و همین امر باعث بروز مشکلات و پیچیدگی های حقوقی و… در فعالیتشان شده است و مدیران نیز دیگر قادر به حل آن مشکلات نیستند در این بین تنها فکری که به ذهن مدیران یک بانک خطور می کند راهنمایی گرفتن از یک وکیل متخصص بانکی است تا  با ارائه مشاوره حقوقی امور بانکی راه حل هایی پیش رویشان قرار دهد تا بتوانند این مشکلات را حل نمایند، در واقع وکیل امور بانکی با اطلاعات حقوقی به بررسی مشکلات بانک ها می پردازد و به صورت قانونی مشکلاتشان را حل میکند شایان ذکر است عدم کسب مشاوره حقوقی امور بانکی از وکیل امور بانکی باعث بروز مسائل و مشکلات پیچیده ای خواهد شد که ممکن است قابل جبران و قابل حل نباشد و تنها یک وکیل امور بانکی می تواند در این زمینه شما را همراهی و راهنمایی نماید.

وکیل بانکی

ویژگی های یک وکیل بانکی چیست؟

وکیل امور بانکی به وکیل متخصصی گفته می شود که نسبت به تمام قوانین من جمله قانون صدور چک، قانون تجارت،قانون تجارت الکترونیک، آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری، اساسنامه ها و مقررات بانکی، قانون مربوط به سفته علم و آگاهی کافی دارد، بنابراین اولین ویژگی و مهمترین ویژگی وکیل امور بانکی آگاهی و دانش کافی وی نسبت به قوانین قدیم و جدید است.

دومین ویژگی مهم وکیل امور بانکی ارائه راه حل های مناسبی است که وی پیش پای شما قرار می دهد بنابراین یک وکیل امور بانکی خوب باید بهترین و کم هزینه ترین راه حل ها را پیش پای شما قرار دهد تا در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوبتان دست یابید.

سومین ویژگی وکیل امور بانکی امانتداری وی نسبت به اطلاعات بانکی و حقوقی شما است وی به هیچ وجه نباید اطلاعات شما را به رقبا و یا عوام انتقال دهد و رازهای حقوقی شما را افشا نماید.

چهارمین ویژگی وکیل امور بانکی ارائه مشاوره حقوقی امور بانکی قبل از هرگونه اقدامات حقوقی نسبت به مشکلات شما است.

برچسب ها: وکیل بانک وکیل بانکی وکیل حقوقی

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام