مقالات

چرا فعالان اقتصادی باید وکیل قاچاق کالا داشته باشند؟

در سالهای اخیر، قاچاق کالا و ارز در کشور ما به خصوص در استان های مرزی بسیار گسترش یافته است. قاچاق کالا و ارز از مصادیق جرایم اقتصادی بوده که آشنایی نداشتن با قوانین مربوط به آن، صاحبان کسب و کار را دچار مشکل می کند.

در این مقاله می خواهیم به موضوع قاچاق کالا و وکیل قاچاق کالا بپردازیم، پس تا آخر با ما همراه باشید.                                                                                    

اگر به دنبال وکیل جرایم اقتصادی هستید با مشاوران ما با شماره 02191690805 در تماس باشید .

قاچاق کالا به چه مواردی گفته می شود؟

قاچاق کالا به چه مواردی گفته می شود؟

طبق قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۲

قاچاق كالا و ارز هر فعل يا ترك فعلي است كه موجب نقض تشريفات قانوني مربوط به ورود و خروج كالا و ارز گردد. در این تعریف، تشریفات قانونی به معنای اخذ مجوز های بانکی و گمرکی لازم و ارائه به مراجع ذی ربط است.

قوانین مجازات قاچاق کالا، برای کسانی که برای بار اول، اقدام به  قاچاق می کنند با کسانی که به صورت گسترده و سازمان یافته عمل می کنند تفاوت دارد. زمانی که قاچاق با برنامه ریزی و هدایت گروهی منسجم انجام شود که سه نفر یا بیشتر عضو دارد، قاچاق سازمان یافته نامیده می شود.

انواع کالا

بر اساس این قانون کالا ها به چند دسته تقسیم می شود

  • مجاز
  • مجاز مشروط
  • کالای یارانه ای
  • ارز
مجازات قاچاق کالا چیست؟

طبق ماده 18 طبق قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، هر شخص که مرتکب قاچاق کالا و ارز و حمل و نگهداری آن شود، علاوه بر ضبط کالا یا ارز، به جریمه های زیر محکوم می شود:

  1. کالای مجاز: جریمه نقدی یک تا دو برابر ارزش کالا
  2. کالای مجاز مشروط: جریمه نقدی معادل یک تا سه برابر ارزش کالا
  3. کالای یارانه ای: جریمه نقدی معادل دو تا چهار برابر ارزش کالا
  4. ارز: جریمه نقدی ورودی، یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی ارز خروجی، دو تا چهار برابر بهای ریالی آن

وکیل قاچاق کالا

وکیل قاچاق کالا کیست؟

وکیل قاچاق کالا بر موضوعاتی مانند امور گمرکی و ترخیص کالا و مسائل حقوقی مربوط به آن، آشنایی کامل دارد. سابقه و تجربه خوبی در زمینه پرونده های گمرکی و حل اختلافات داشته و انواع کالای قاچاق و ضوابط قانون را به خوبی می شناسد.

چه زمانی به وکیل قاچاق کالا احتیاج داریم؟

برخی از افراد گمان می کنند گرفتن وکیل تنها در زمان طرح دعوی می باشد؛ در حالی که این تفکر کاملا غلط است. از آنجایی که پیشگیری از هر امر نامطلوبی، عاقلانه است؛ باید قبل از اقدام برای واردات یا صادرات کالا، پس از تغییر قوانین و بسیاری از موارد دیگر، با وکیل قاچاق کالا مشورت کرد تا به دلیل عدم آگاهی از قوانین، دچار ضرر و زیان نشویم.

چطور می توانم به وکیل قاچاق کالا دسترسی داشته باشم؟

میتوانید با مشورت گرفتن از دیگران و همکاران خود در این زمینه، با بهترین وکلای قاچاق کالا ارتباط برقرار کنید. اما گاهی به دلیل حساسیت موضوع قاچاق کالا، ممکن است وکیل مجربی در این زمینه در شهر خود نیابید.

بنابراین می توانید از مشاوره تلفنی موسسه های حقوقی که بهترین وکیل ها را در هر بخش در اختیار دارند بهره مند شوید. البته توجه داشته باشید که این موسسات حقوقی نیز خوب و بد دارند و باید موسسات حقوقی معتبر و با تجربه را در این زمینه انتخاب کنید.

قاچاق ارز و کالا یکی از عوامل اصلی برهم زدن اقتصاد هر کشور و عامل کاهش تولید ملی می باشد. در کشورمان ایران، طی سالها قوانین مختلفی در این باره وضع شده که ناآگاهی از آن ها موجب خسارت به هر فعالیت بازرگانی است. بنابراین لازم است تا قبل از اقدام به واردات و صادرات، حتما با یک وکیل قاچاق کالا مشورت شود.

موسسه حقوقی ملی وکیل با سالها تجربه در زمینه پرونده های قاچاق کالا و ارز آماده مشاوره و قبول وکالت کسانی است که می خواهند آسوده خاطر، فعالیت اقتصادی خود گسترش دهند.

برای درخواست وکیل قاچاق کالا یا دریافت مشاوره، با شماره تلفن زیر در تماس باشید:

موسسه حقوقی ملی وکیل 02191690805

 

برچسب ها: وکیل وکیل قاچاق کالا وکیل کیفری

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام