مقالات وکیل بانکی

علت مسدود شدن حساب و نحوه رفع مسدودی حساب بانکی

در حالتی که دستور بلوکه شدن یا مسدود شدن حساب شخصی، خواه شخص، حقیقی باشد یا حقوقی، از سوی مراجع قضایی صادر شده باشد رفع مسدودی حساب بانکی نیز با راهنمایی وکیل حقوقی و با دستور مرجع قضایی رسیدگی کننده میسر خواهد بود و به طور معمول رفع مسدودی حساب بانکی به شیوه سیستمی حدود یک ماه زمان می برد تا انسداد حساب رفع شود و حساب آزاد گردد.

علت مسدود شدن حساب و نحوه رفع مسدودی حساب بانکی

امروزه به دلیل گسترش فناوری های الکترونیکی و بهبود سرعت اینترنت بسیاری از مردم به صورت اینترنتی از حساب بانکی خود استفاده می کنند و کمتر کسی از پول نقد استفاده می کند بلکه اغلب از کارت های بانکی که از حساب های متعدد و بانک های مختلف دارند خرید خود را انجام می دهد و نیازهای مالی خود را از این طریق برطرف می کنند، استفاده بیش از حد از حساب بانکی آن هم به صورت اینترنتی با اینکه از مزایای زیادی برخوردار است اما متاسفانه مسدود شدن حساب و متعاقبا پیگیری کردن جهت رفع مسدودی حساب بانکی، یکی از معایب و دردسرهایی است که این نوع استفاده اینترنتی از حساب بانکی، به همراه دارد. هدف ما از نگارش این مقاله بیان علت مسدود شدن حساب و نحوه رفع مسدودی حساب بانکی می باشد پس با ما همراه باشید و مقاله را به صورت کامل مطالعه فرمایید.

رفع مسدودی حساب بانکی

1) علت مسدود شدن حساب بانکی چیست؟

_ یکی از علت های مسدود شدن حساب ، راکد ماندن طولانی مدت حساب و نواقصی می باشد که در مشخصات مشتری می باشد این مشکل به راحتی و با مراجعه صاحب حساب در بانک و احراز هویت وی حل خواهد شد زیرا این مورد جزء قوانین و مقررات بانک می باشد.
_ دومین علت زمانی است که مراجع قضایی دستور به مسدودی حساب بانکی می دهند و بانک نیز با کسب دستور مرجع قضایی، حساب را مسدود میکند و تا زمانی که شخص رضایت شاکی را جلب نکند حساب مسدود خواهد ماند که در این صورت وکیل بانکی خواهان یا متشاکی قبل از صدور رای قطعی مبنی بر مسدود شدن حساب بانکی موکل خویش، اقدامات لازم حقوقی را انجام می دهد و با ارائه هرچه سریع تر دفاعیات قانع کننده به دادگاه، قاضی را قانع می کند تا از رای خود جهت مسدود شدن حساب عدول کند و دستور رفع مسدودی را صادر نماید.

2) علت های متداول مسدود شدن حساب بانکی چیست؟

_ مسدود شدن حساب بانکی به علت ضمانت وام که این مورد در صورتی اتفاق می افتد که شخص وام گیرنده اقساط معوقه خود را پرداخت نکند بنابراین با اجازه مراجع قضایی بانک حق دارد حساب ضامن را مسدود یا بلوکه نماید.
_ مسدود شدن حساب بانکی به علت استفاده از چک بلامحل که مطابق قوانین حساب این افراد باید تا 7 سال پس از تاریخ آخرین چک برگشتی مسدود بماند.

رفع مسدودی حساب بانکی

3) رفع مسدود شدن حساب بانکی چگونه است؟

در اکثر موارد رفع مسدودی حساب بانکی توسط مراجع قضایی انجام می شود.
با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به پرونده های مسدود شدن حساب بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجع قضایی می باشد مطابق قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران اجازه مسدود شدن حساب بانکی با اشخاص ذیل می باشد:
1_ مراجع قضایی
2_ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
3_ درخواست مشتری
بنابراین در حالتی که دستور بلوکه شدن یا مسدود شدن حساب شخصی، خواه شخص، حقیقی باشد یا حقوقی، از سوی مراجع قضایی صادر شده باشد رفع مسدودی حساب بانکی نیز با کمک وکیل امور حقوقی و با دستور مرجع قضایی رسیدگی کننده میسر خواهد بود.

4) چه زمانی مراجع قضایی دستور مسدود شدن حساب بانکی را صادر می نمایند؟

هنگامی که در مراجع قضایی اعم از دادگاه های بدوی، دادگاه های تجدیدنظر، دادسرا و نظایر آن خواهان یا شاکی پرونده اقدام به اقامه دعوا جهت وصول مطالبات خود نماید با توجه به مدارک و بیان استدلالات حقوقی دادگاه صالح جهت حفظ حقوق خواهان یا شاکی دستور انسداد حساب بانکی متشاکی یا خوانده را صادر می نماید.

5) رفع مسدودی حساب بانکی به چند صورت انجام می شود؟

رفع مسدودی حساب بانکی به دو شیوه مختلف دستی و سیستمی انجام می گیرد.

6) رفع مسدودی حساب بانکی به شیوه سیستمی چقدر زمان خواهد برد؟

به طور معمول رفع مسدودی حساب بانکی به شیوه سیستمی حدود یک ماه زمان می برد تا انسداد حساب رفع شود و حساب آزاد گردد.

جهت مشاوره و راهنمایی در زمینه امور بانکی با موسسه حقوقی ملی وکیل در ارتباط باشید.

برچسب ها: رفع مسدودی حساب بانکی وکیل امور بانکی وکیل بانکی وکیل حقوقی

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام