یکی از مشکلاتی که مراجعین قضایی بدون وکیل پایه یک دادگستری به طور معمول با آن روبرو می شوند تفاوت طرح شکایت کیفری با طرح شکایت حقوقی می باشد، در واقع شکواییه های کیفری در خصوص دعاوی کیفری در مراجع قضایی کیفری مطرح می شوند درحالیکه شکوائیه های حقوقی در خصوص دعاوی حقوقی در سایر مراجع قضایی حقوقی اعم از دادگاه خانواده، اجرای احکام مدنی و… مطرح می شود.

طرح شکایت با وکیل پایه یک دادگستری

یکی از مشکلاتی که مراجعین قضایی به طور معمول با آن روبرو می شوند تفاوت طرح شکایت کیفری با طرح شکایت حقوقی می باشد، در واقع شکواییه های کیفری در خصوص دعاوی کیفری در مراجع قضایی کیفری مطرح می شوند درحالیکه شکوائیه های حقوقی در خصوص دعاوی حقوقی در سایر مراجع قضایی حقوقی اعم از دادگاه خانواده، اجرای احکام مدنی و… مطرح می شود.

مطابق ماده 2 قانون مجازات اسلامی به هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون جرم انگاری شده و برایش مجازات تعیین شده باشد جرم گفته می شود و زمانی که شخصی بر علیه اقدام به عمل مجرمانه ای می کند.

دعاوی آنها کیفری تلقی می شود و دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده آنان نیز دادگاه کیفری می باشد، همچنین زمانی که شاکی شکوائیه علیه مشتکی عنه یا شخص مرتکب تنظیم می کند، به شکایت وی عنوان شکایت کیفری اطلاق می گردد، ضمنا این نوع شکایات ابتدا باید در دادسرا مطرح شوند.

توجه داشته باشید هنگام طرح شکایت کیفری خود نام و مشخصات فردی و آدرس محل سکونت مشتکی عنه را به طور صریح ذکر نمایید و در صورتی که با ابهامی روبرو شدید از مشاوره حقوقی یا وکیل کمک بگیرید.

وکیل پایه یک دادگستری در شکایت

علی الاصول طرح شکایت کیفری توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام می شود، زیرا وکیل امور کیفری به گونه ای در طرح شکایت کیفری عمل می کند که از حیث جمله بندی و استفاده از کلمات حقوقی با سایر شکوائیه های معمولی که توسط اشخاص عادی تنظیم می شود متفاوت و مثمر ثمر تر خواهد بود.

نکات مهم در شکایت با وکیل پایه یک دادگستری

نگارش شکایت کیفری بر روی هر کاغذی امکان پذیر است و نیازی به تشریفات یا کاغذ و فرم خاصی ندارد و مواردی که باید در آن درج گردد به شرح ذیل می باشد:

  • مشخصات دقیق شاکی به همراه نشانی وی
  • تعیین موضوع شکوائیه به همراه تاریخ و نشانی محل وقوع جرم
  • تعیین ضرر و زیان مالی که به شاکی وارد شده و وی خواهان مطالبه آن است.
  • ذکر نام و مشخصات دقیق مشتکی عنه یا مظنون به همراه نشانی وی
  • ارائه مدارک و مستنداتی که اثبات کننده ادعا می باشد
  • در صورتی وجود شاهد ذکر مشخصات فردی و نشانی آنها نیز باید درج گردد.

 

مراحل رسیدگی شکایت با وکیل پایه یک دادگستری

جهت پژوهش و بررسی های قضایی در دادگستری باید سه مرحله طی شود :

اولین مرحله طرح شکایت کیفری و شروع بررسی و بازرسی آن می باشد.

رسیدگی ابتدایی توسط دادگاه بدوی صورت می گیرد.

هنگامی که رسیدگی در دادگاه بدوی صورت گیرد اما رای صادر شده مطابق با خواسته شاکی نباشد شکایت به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده می شود و رسیدگی تجدیدنظری صورت می گیرد.

شرایط شکایت با وکیل پایه یک دادگستری

  • اهلیت داشتن شاکی برای طرح شکایت کیفری

کسانی که می خواهند حقشان را از متهم یا مظنون استیفا کنند باید دارای اهلیت باشند، مطابق مفاد قانونی برای اینکه اشخاص اهل محسوب شوند باید بالغ، عاقل و رشید باشند شرط بلوغ یکی از اساسی ترین شرط برای دارا شدن اهلیت می باشد یعنی شخص باید دوره کودکی خود را پشت سر بگذارد و قوای جسمی و غریزه جنسی وی رشد و نمو کافی پیدا کرده باشد تا بالغ محسوب شود.

سن بلوغ اشخاص مطابق سخنان مشهور فقهای امامیه و تبصره یک ماده 1210 قانون مدنی در پسران 15 سال تمام قمری و در دختران 9 سال تمام قمری است، اما علیرغم تمام توصیفات بیان شده، سن شاکی باید 18 سال تمام شمسی باشد زیرا علاوه بر سن بلوغ اشخاص باید عاقل و رشید نیز باشند و چنانچه شخص به سن قانونی نرسیده باشد ولی یا قیم وی می تواند برای شکایت کیفری اقدام کنند.

  • شکایت شاکی در مورد جرایمی که صرفا با شکایت وی قابل پیگیری خواهد بود

این جرایم فاقد جنبه عمومی هستند و عبارت هستند از توهین، فحاشی و افترا که در صورت تنظیم و تقدیم شکایت به دادسرا، شکوائیه سریعا مورد تعقیب و پیگیری قرار می گیرد و بررسی های لازم شروع خواهد شد.

  • اعلام و گزارش ضابطین دادگستری

که در زمینه جرایم عمومی و غیر قابل گذشت است و با اعلام و گزارش ضابطین است که جرم پیگیری و مورد بازرسی قرار می گیرد.

  • اقرار و اظهارات متهم

مشاوره تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری

برخی اوقات یک سری مشکلاتی میان مردم رخ می دهد و آنقدر این مشکلات بزرگ و پیچیده می شود که ممکن است همین مشکل، تبدیل به یک بحران جدی و خطرناک شود و زندگی یک فرد یا اعضای خانواده وی را تحت تاثیر قرار دهد.

درصد کثیری از این مشکلات، وابسته به موضوعات حقوقی است و هنگامی که این افراد به دنبال راه حلی برای مشکلشان هستند و هیچ راهی به ذهنشان نمی رسد نیازمند دریافت مشاوره حقوقی می شوند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را جهت رفع مشکل خود اتخاذ نمایند.

منحصرا افراد با کسب مشاوره حقوقی تلفنی می توانند به راحتی مشکلشان را حل نمایند زیرا برخی از این مشکلات علاوه بر پیچیده بودن، حقوقی و تخصصی است که منحصرا یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند با ارائه مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین راهکاری های مناسب را پیش روی آنان قرار دهد و در این زمینه آنها را راهنمایی و همراهی کند.

بیشتر اوقات مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری که در یک یا چند زمینه حقوقی و کیفری تخصص دارد انجام می شود، وکلای پایه یک دادگستری و همچنین مشاورین حقوقی در زمینه های مختلف حقوقی اعم از دعاوی کیفری، دعاوی خانوادگی، دعاوی ملکی و موارد مرتبط با آن، قراردادها، اسناد رسمی، دعاوی شرکت ها، وصول مطالبات و سایر زمینه های وابسته به حقوق عمومی و حقوق خصوصی مشاوره حقوقی تلفنی ارائه می دهند و فرد را راهنمایی می کنند.

 

مزایای دریافت مشاوره وکیل پایه یک دادگستری

اولین و مهمترین مزیت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی این است که وکیل پایه یک دادگستری به درستی شما را راهنمایی می کند و توضیحات لازم جهت اقامه دعوا و تشکیل پرونده را به شما ارائه می دهد و شما را از تمام جوانب آگاه می سازد دومین مزیت دریافت مشاوره حقوقی این است که وی در خصوص نگارش اوراق حقوقی اعم از لایحه نویسی، شکوائیه و… به شما کمک می کند.

تا مشکلتان برطرف شود، سومین مزیت دریافت مشاوره این است که اگر وکیل تخصصی و پایه دادگستری به شما مشاوره حقوقی تلفنی ارائه دهد احتمال موفقیت و صدور رای به نفع شما بسیار زیاد خواهد بود.

مزیت دیگر دریافت مشاوره حقوقی تلفنی عدم محدودیت در زمان و مکان می باشد و شما به صورت 24 ساعته می توانید از وکلای حاذق و کارآمد پاسخ خود را دریافت نمایید و دیگر نیازی نیست در صف های طولانی مراجع قضایی و سایر سازمان های مربوطه منتظر دریافت مشاوره حقوقی باشید.

ویژگی های مشاوره وکیل پایه یک دادگستری

از ویژگی هایی که می توان برای دریافت بهترین مشاوره حقوقی تلفنی بیان نمود این است که اولا به صورت 24 ساعته ارائه شود، دوما به صورت فوری پاسخ داده شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود، سوما توسط یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص در همان امور، ارائه شود چرا که یک وکیل متخصص امور حقوقی و با تجربه راهکارهایی ارائه می دهد که می تواند در روند حقوقی پرونده مثمر ثمر واقع شود و شما را به راحتی به نتیجه دلخواهتان برساند.

 

آیا کسب مشاوره وکیل پایه یک دادگستری تلفنی الزامی است؟

همانطور که انتخاب نماینده حقوقی جهت رسیدگی و دادرسی یکی از الزامات به شمار می آید کسب مشاوره حقوقی تلفنی نیز الزامی است، چرا که اگر یک شخص حقیقی تمایلی به انتخاب نماینده حقوقی نداشته باشد و بخواهد خودش امور حقوقی اش را پیش ببرد قبل از هرگونه اقدامی باید از یک وکیل پایه یک دادگستری یا مشاور حقوقی ، مشاوره حقوقی تلفنی، آنلاین و یا حضوری دریافت نماید تا بتواند روند درستی در پرونده خود پیش بگیرد و در این راه موفق شود.

آیا مشاوره وکیل پایه یک دادگستری صرفا باید از طریق وکیل متخص دریافت شود؟

بله مشاوره حقوقی تلفنی صرفا باید از طریق وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی متخصص ارائه شود و هیچ شخصیت دیگری نمی تواند به شما در این زمینه کمک کند چرا که موضوعات حقوقی از پیچیدگی های خاصی برخوردار هستند که صرفا یک وکیل می تواند آن را حل نماید اگرچه این مشکلات از نظر اشخاص عادی دشوار و پیچیده می باشد اما برای وکیل متخصص یک مسئله پیش پا افتاده و آسان است.

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و پایه دو

مهم ترین تفاوت بهترین وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در روش پذیرش آن‌ ها در آزمون های وکالت می باشد. کسی که موفق به قبولی در آزمون وکالت کانون وکلای ایران شود به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می شود و وقتی که موفق به گرفتن پذیرش از سوی قوه قضائیه شود ، وکیل پایه دو دادگستری خواهد بود.

پذیرش از سوی قوه قضائیه مشکلات خاص خود را دارد ، ولی نسبت به آزمون کانون وکلای ایران ساده‌تر می باشد و به همین خاطر درجه اعتبار آن نیز نسبت به وکیل پایه یک دادگستری پایین‌ تر می باشد.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری می ‌تواند تمام دعاوی را بپذیرد و انجام دهد در حالی که حوزه فعالیت وکیل پایه دو دادگستری محدود می باشد.

بهترین وکیل وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری یک باید تا حد لازم از ایجاد دعوای بی مورد و طرح شکایت بی اساس برای موکل خود جلوگیری نماید و تا آن جایی که امکان دارد به منظور روشن شدن موضوع جریان دادرسی تلاش خود را کند و دادرسی را در جهت پیدا کردن حکم منطبق بر آن موضوع حرکت دهد.

بهترین وکیل پایه یک به عنوان یک مشاوره حقوقی برای افراد عادی می تواند در تمامی مسائل مشاوره و راهنمایی دهد.  برای وکیل می‌ توان حد و مرزی را مشخص کرد که در چه زمینه‌ ای اجازه وکالت از طرف موکل را داشته باشد و در چه زمینه ‌ای خود شخص باید برای آن امر حضور داشته باشد.

بهترین وکیل پایه یک باید قبل از جلسه رسیدگی و قبل از دفاع از موکل خود به مطالعه پرونده و گفتگو با متهم پرونده بپردازد. سپس از موضوع اتهامات اطلاع کامل پیدا کند و با متهم آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند به نحو احسن از موکل خود دفاع کند.

یک وکیل حرفه ای و متخصص مانند یک پزشک به سبب ماهیت شغلی خود با واقعیت‌ ها و اسرار زیادی از سوی موکلین خود رو به رو است که باید اسرار مول خود را حفظ کند و تحت هیچ شرایطی آن ها را فاش نکند.

توصیه‌ های حقوقی مشاوره با وکیل پایه یک معمولا به صورت تلفنی و یا آنلاین انجام می پذیرد. پاسخ به سوالات به صورت فوری و سریع عمدتا برای افرادی مناسب می باشد که بیش تر به دنبال پاسخ برخی پرسش ‌های حقوقی خود هستند و قصد انجام اقدام حقوقی را ندارند.

در پرونده‌ های پیچیده و یا ثبت و تنظیم دادخواست این روش چندان کاربردی نمی باشد و مستلزم صرف وقت یک متخصص برای این امر می باشد و به همین جهت معمولا مشمول هزینه می ‌شود.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری می تواند شان دادگاه و احترام به قاضی را رعایت کند و نباید شان این دو را برای روند پرونده پایین آورد و باعث شود روند پرونده تغییر کند.

 

 


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام