مقالات مقالات حقوقی

رسیدگی به دعاوی خانواده

رسیدگی به دعاوی خانواده با کمک وکیل پایه یک دادگستری

یکی از رایج ترین دعاوی که پرونده های زیادی را در دادگاه خانواده به خود اختصاص داده است دعاوی خانواده می باشد، در واقع هر مشکل و بحران بزرگی که میان یک یا چندین خانواده رخ می دهد و حل آن، به صورت کدخدا منشانه میسر نیست و به دادگاه خانواده راه پیدا میکند عنوان دعاوی خانواده به آن اطلاق می گردد، یکی از شاخه های مهم حقوق مدنی حقوق خانواده می باشد که دارای دو مفهوم کلی است.

1) مفهوم عام خانواده

این مفهوم به مجموعه خویشاوندان نسبی و همسر و همچنین مجموعه خویشاوندان سببی اشاره دارد.

2) مفهوم خاص خانواده

مفهوم خاص خانواده یعنی مجموعه زن، شوهر، فرزندان تحت سرپرستی که معمولا با یکدیگر زندگی می کنند و ریاست و مدیریت آن خانواده به یک شخص (شوهر یا پدر) محول می شود.
رسیدگی به دعاوی خانواده با کمک وکیل پایه یک دادگستری متخصص در این زمینه فوق العاده حائز اهمیت است، در واقع حضور یک وکیل متخصص در این زمینه می تواند کمک شایانی به تسریع رونده پرونده کند.
دعاوی خانواده به شاخه های فراوانی تقسیم شده اند که برخی از این دعاوی را برای شما به اختصار نام و توضیح خواهیم داد.

از جمله شاخه های دعاوی خانواده عبارت است از:

1_ طلاق:

یکی از مهمترین دعاوی که هر روز در دادگاه خانواده به تعداد پرونده های آن اضافه می شود طلاق است، طلاق به دو شاخه طلاق معلق و طلاق منجز تقسیم می شود که به استناد ماده 1135 قانون مدنی طلاق منجز جایز و طلاق معلق باطل می باشد.

طلاق دو قسم است، طلاق بائن و طلاق رجعی.

مطابق ماده 1144 قانون مدنی، پس از طلاق زوج حق رجوع به زوجه را ندارد ولی مطابق ماده 1148 در طلاق رجعی زوج یا زوجه می توانند در مدت عده به یکدیگر رجوع نمایند.
در دعاوی طلاق باید از وکیل پایه یک دادگستری که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارد کمک گرفت زیرا با ترفندهایی که یک وکیل متخصص در روند پرونده به کار میگیرد سریعتر به نتیجه مطلوب تان دست پیدا خواهید کرد.

برچسب ها: رسیدگی به دعاوی خانواده وکیل حقوقی وکیل حقوقی تهران

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام