ارائه خدمات حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری

اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی مانند شرکت ها برخی اوقات با معضلات و مشکلات حقوقی برخورد می کنند که ممکن است دامنه این مشکلات آنقدر وسیع و پیچیده باشد که یک فرد حقیقی یا حقوقی نتواند آن را مدیریت و حل نماید، بنابراین مدیریت و حل مشکلات و معضلات حقوقی مستلزم کسب خدمات حقوقی می باشد.

در واقع اشخاص با محول نمودن پرونده و یا مدیریت آن مشکل به یک وکیل پایه یک دادگستری، حل کردن و به سرانجام رساندن آن را به وکیل خود می سپارند. ارائه این خدمات توسط وکیل پایه یک دادگستری برای عوام علاوه بر مقرون به صرفه بودن نسبت به هزینه و زمان، باعث تسریع بخشیدن به روند پرونده حقوقی نیز می شود .

خدمات حقوقی چیست؟

همیشه باید با استفاده از خدمات حقوقی جهت کسب اطلاعات حقوقی مفید و یا پیگیری پرونده حقوقی روند پرونده مطروحه را پیش گرفت، منظور از خدمات حقوقی خدماتی می باشد که وابسته به خدمات قانونی و حقوقی است، به طور مثال دریافت مشاوره حقوقی، تنظیم قراردادها، نگارش شکوائیه، نگارش لایحه، نگارش دادخواست و یا صدور احکام قانونی، محاکمه و دفاع توسط وکیل مدافع و… از شاخه های این نوع خدمات می باشد که دریافت آن، در روند پرونده بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر اوقات خدمات حقوقی توسط وکلای پایه یک و پایه دو دادگستری انجام می پذیرد اما دامنه خدمت رسانی وکیل پایه یک دادگستری نسبت به وکیل پایه دو دادگستری وسیع تر است.شایان ذکر است برخی از این خدمات توسط مشاورین حقوقی نیز انجام می شود اما آنچه که در ذهن افراد نسبت به ارائه این نوع خدمات شکل می گیرد، خدمات ارائه شده توسط وکیل مدافع می باشد.
ارائه خدمات حقوقی

انواع خدمات حقوقی

از جمله خدماتی که می توان به آن عنوان خدمات حقوقی اطلاق نمود عبارت است از:

  • دعاوی کیفری:

دعاوی کیفری زیر مجموعه حقوق جزا می باشد و از قوانینی چون قانون مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین مربوط پیروی می کند، دعاوی کیفری، جرائم قابل گذشت و غیر قابل گذشت را در بر می گیرد که مستلزم مجازات میباشد، پرونده های مربوط به دعاوی کیفری توسط وکیل کیفری حل و فصل و رسیدگی می شود.

  • دعاوی خانواده

یکی از مرسوم ترین دعاوی که توسط دادگاه خانواده به آن رسیدگی می شود دعاوی خانواده نام دارد که این دعاوی شاخه ها و عناوین فراوانی را شامل می شود، دعاوی مانند طلاق، استرداد جهیزیه، مطالبه نفقه، حضانت فرزند، مهریه و… زیر مجموعه دعاوی خانواده قرار می گیرند، پرونده های مربوط به دعاوی خانواده توسط وکیل متخصص در این زمینه رسیدگی می شود.

  • دعاوی ملکی

از دعاوی مهمی که میان عوام رخ می دهد و روز به روز به تعداد پرونده ها در دادگاه ها اضافه می شود دعاوی ملکی است که از پیچیدگی های خاص حقوقی برخوردار می باشد، دریافت مشاوره حقوقی و سایر خدمات دیگر برای این نوع دعاوی الزامی می باشد، حضور وکیل ملکی در این زمینه و ارائه خدمات حقوقی اش می تواند مثمر ثمر واقع شود.

  • دعاوی شرکت ها و سازمان های تجاری

امروزه اکثر مدیران و صاحب منصبان سازمان های تجاری و شرکت ها درگیر مشکلات و معضلات قانونی می باشند که ممکن است نتوانند آن مشکل را مدیریت و حل نمایند زیرا مسائل حقوقی وابسته به این شرکت ها و سازمان ها از پیچیدگی های خاص قانونی و حقوقی برخوردار است و در این خصوص وکیل متخصص امور تجاری می تواند به این مدیران کمک نماید و این مشکلات را حل کند.

ارائه خدمات حقوقی

لیست خدمات حقوقی

این خدمات دامنه وسیعی دارند و ما سعی کرده ایم با نگارش این مقاله برخی از این خدمات را برای شما نام ببریم تا با انواع آن آشنا شوید.
از جمله خدمات مذکور عبارت هستند از: ارائه انواع مشاوره حقوقی از جمله مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین و نگارش لایحه، تنظیم قرارداد، نگارش دادخواست و شکواییه، زیر مجموعه این خدمات محسوب می شود که توسط وکیل به موکل ارائه می شود.


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام