وکیل

وکیل جعل سند

جعل سند جرمی همانند کلاهبرداری با جزئیات متفاوت است.وکیل جعل سند هم فردی است که پروانه وکالت خود را دریافت کرده باشد و به اصطلاح وکیل پایه یک دادگستری باشد. علاوه بر داشتن این عنوان‌ها، وکیل جعل سند باید تبحر و تخصص کافی در زمینه پرونده‌های جعل اسناد و کلاهبرداری هم داشته باشد. وکیلی که اطلاعات کافی در زمینه این جرم، یعنی جعل سند را نداشته باشد؛ نمی‌تواند پرونده‌ شما را به مسیر درستی هدایت کند.

وکیل جعل سند کیست؟

وکیل جعل سند یا وکیل جرایم کلاهبرداری یکی از خبره‌ترین وکیل‌ها در زمینه جرایم کیفری و حقوقی است که توانایی اثبات جرم جعل در اسناد یا مدارک را هم دارد. از آنجایی که سطح تحصیلات وکیل جعل سند باید حتما مطابق با آیین نامه وکلای دادگستری کل کشور باشد؛ نمی‌توان به هر وکیلی عنوان وکیل جعل سند را اطلاق کرد.

وکیل جعل سند به غیر از داشتن تحصیلات کافی، باید تجربه لازم را هم در انجام امور دادگستری و قبول پرونده‌های مختلف کلاهبرداری یا جعل سند داشته باشد. جعل اسناد جرم بسیار پیچیده‌ای است؛ اگر افرادی که مرتکب جعل اسناد می‌شوند؛ راه‌های فرار از قانون را هم بشناسند؛ پیگیری و اثبات جرم آنها بسیار سخت خواهد بود. تنها یک وکیل با تجربه و ماهر می‌تواند مجرم را به سزای عمل خود برساند.

وکیل جعل سند کیست؟

وکیل جعل سند وکیلی است که دارای توانایی و مهارت کافی برای حل دعاوی مربوط به جعل اسناد می باشد. این وکیل جعل سند با مصادیق جرم جعل اسناد از جمله جعل سند ازدواج، جعل معنوی در اسناد، تشخیص اسناد جعلی آشنایی کامل دارد. علاوه بر آن به راه های های جعل اسناد، روش های اثبات جرم جعل کاملا مسلط می باشد.

برای آشنایی با وکیل جعل با ما همراه باشید.

به همین دلیل است که روزانه افراد زیادی برای حل مشکلات خود در این زمینه به وکیل جعل سند مراجعه می کنند. وکیل جعل اسناد علاوه بر دانش حقوقی بالا باید تا حد زیادی با روش ها و ترفند های جعل آشنا باشد؛ زیرا امروزه از روش های پیچیده و نوینی برای جعل استفاده می شود.

ویژگی‌های وکیل جعل سند

وکیل جعل سند کاملا با ارقام مختلف جعل سند از جمله، ایجاد تغییر در اسناد با اقداماتی مانند جعل امضا، جعل مهر و سایر نشان‌های رسمی آشنایی دارد. همچنین این وکیل انواع جرم‌های جعل و کلاهبرداری مانند دگرگون سازی اسناد با ایجاد خراش، بریدگی، خط خوردگی یا غیره در آنها را کاملا تشخیص می‌دهد. البته یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل جعل سند این است که عنوان وکیل پایه یک دادگستری را داشته باشد.

ویژگی‌های وکیل جعل سند

در واقع شما برای ارائه دفاعیات در دادگاه و اثبات جرم جعل اسناد، نمی‌توانید فقط به مشاوره با یک کارشناس حقوقی ساده اکتفا کنید. وکیل جعل سند باید توانایی بازگرداندن رای دادگاه به نفع شما، در صورتی که مدارک لازم در دست او باشد؛ را داشته باشد. همچنین تحت برخی از شرایط وکیل جعل سند باید اسناد و مدارک لازم برای اثبات این جرم را کشف و جمع آوری کند.

 

وظایف وکیل جعل سند

از جمله وظایف وکیل جعل سند می‌توان به اثبات جرم در حضور قاضی و بررسی دو جنبه مادی و معنوی جرم جعل سند اشاره کرد. وکیل جعل سند باید کاملا به جنبه مادی جرم جعل سند یا همان قلم بردن و ایجاد تغییر فیزیکی در اسناد و مدارک شاکی یا مدعی، واقف باشد. در واقع تشخیص هر گونه خراشیدگی، تراشیدن، محو کردگی، نوشتن، اضافه کردن و خط زدگی با وکیل جعل اسناد است.

وظایف وکیل جعل سند

همه این مواردی که به آنها اشاره کردیم جنبه مادی جرم است و اثبات کردن آن نیاز به تجربه بسیار بالای وکیل شما در دادگاه و پرونده‌های مشابه دارد. وظیفه دیگری که بر عهده وکیل جعل سند است، تشخیص جعل معنوی یا جعل تزویری است. جعل معنوی به تزویر و تحریف سند بدون دخالت دست یا ایجاد تغییر به صورت فیزیکی می‌گویند. وکیل جعل سند باید این مورد را هم در دادگاه ثابت کند و اقدامات لازم در جهت مجازات مجرم را انجام دهد.

بهترین وکیل جعل سند

بهترین وکیل جعل سند فردی است که بتواند پس از جمع آوری مدارک و شواهد لازم برای اثبات جرم جعل سند، آن‌ها به شکل صحیحی در دادگاه ارائه کند و مجرم از جرم جعل سند تبرئه نشود. البته سرعت رسیدگی به پرونده و کسب نتیجه هم کاملا به وکیل آن بستگی دارد. هر چه سریعتر وکیل بتواند پرونده را به نتیجه مطلوب برساند؛ مسلما مجازات مجرم و بازگشت مال یا خواسته شاکی سریع‌تر خواهد بود.

بهترین وکیل جعل سند

اما گاهی اوقات برخی از وکلا به دلیل نداشتن تجربه کافی، روند پیگیری و حاصل شدن نتیجه پرونده را بسیار طولانی می‌کنند. بنابراین بهترین وکیل جعل سند باید وظایف خود را از جمله، تشخیص روش اثبات جرم و جمع آوری مدارک و شواهد را کاملا بداند. همچنین هر چقدر مهارت وکیل بیشتر باشد؛ امکان پیگیری سریع‌تر پرونده و مجازات فردی که با استفاده از اسناد و مدارک شما جرم جعل سند را انجام داده است؛ مهیا خواهد شد.

وکیل جعل سند در تهران

از جمله وکلای جعل سند در تهران که تبحر و تجربه کافی را دارند؛ میتوان به مرکز و کانون وکلای ملی وکیل اشاره کرد. این مرکز علاوه بر تهران به سایر شهرستان‌ها و سراسر ایران نیز خدمات ارائه می‌کند.

البته بهتر است پیش از مراجعه به دفاتر وکلای تهران، حتما در رابطه با سابقه کاری و رضایت مشتریان آنها اطلاعات کسب کنید. اگر اطمینان حاصل کردید که وکیل تجربه کافی در این زمینه را دارد؛ می‌توانید پرونده خود را به دست او بسپارید. البته مراکز آنلاین ارائه خدمات حقوقی اعتبار بسیار بیشتری دارند و به همین خاطر با خاطری آسوده می‌توانید وکیل انتخاب کنید.

اهمیت استفاده از وکیل سند در دادگاه

دعوای جعل اسناد یک دعوای کیفری است که دارای فرایند پیچیده و زمان بری است. از این رو جهت تنظیم دادخواست و ارجاع آن به دادگاه و قرار دادن پرونده در مسیری درست مستلزم حضور و دخالت وکیل جعل اسناد می باشد.

مراجعه به وکیل جعل سند چه مزایایی به دنبال دارد؟

مراجعه به وکیل جعل سند دارای مزایای بسیاری است که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • با وجود وکیل دیگر نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.
  • پرونده در کم ترین زمان ممکن به سرانجام می رسد و شاکی به حقوق خود دست پیدا می کند.
  • با وجود وکیل به آسانی می توان با هدف جبران ضرر و زیان وارده به موکل و محکومیت فرد مجرم اقدام کرد.
  • وکیل جعل سند این اجازه را خواهد داشت تا به جای موکل و شاکی درخواست خط نگاری و کارشناسی دهد.
  • در شرایط و موقعیت های لازم وکیل می تواند از طرف موکل خود اعلام رضایت یا عدم رضایت کند. این در حالی است که نیازی به حضور شاکی در دادگاه نمی باشد.

مرجع ذیصلاح در رسیدگی به پرونده جرم جعل

با توجه به اظهارات وکیل جعل سند معمولا جرم جعل را در دادگاه محل وقوع آن مورد بررسی قرار می دهند. دادگاه محل وقوع جرم مناسب ترین دادگاه مرجع صالح به حساب می آید و وکیل مربوطه می تواند به آن مراجعه کند. با این حال گاهی اوقات در ذی صلاح بودن دادگاه رسیدگی کننده تفاوت هایی حاصل می شود که این امر به ندرت و بسیار کم اتفاق می افتد.

حق الوکاله وکیل جعل سند چقدر است؟

هزینه های دریافتی توسط وکیل جعل سند با توجه به شرایط و موقعیت ایجاد شده متفاوت می باشند؛ مثلا شاکی یا متهم بودن، مراحل رسیدگی و مدت زمان مورد نیاز برای حل پرونده بر میزان هزینه ها تاثیر گذار می باشند.

 

انواع جعل سند از دیدگاه وکیل جعل سند

وکیل جعل سند انواع جعل را این گونه بیان می کند:

۱: جعل جرم

۲: جعل اسناد شناسایی و هویتی

۳: جعل سند های ملکی

روش های شناسایی سند جعلی توسط وکیل

وکیل جعل اسناد با بهره گیری از آگاهی و دانش خود تا حد زیادی قادر به تشخیص اسناد جعلی از اسناد اصل می باشد. با این حال گاهی این اعمال مجرمانه چنان با تبحر انجام می شوند که برای تشخیص آن باید از ابزارهای مختلف کمک گرفت. ذره بین، میکروسکوپ از جمله ابزاری هستند که وکیل از آن ها استفاده می کند. این ابزارها تا حد زیادی در تشخیص موثر بوده در نتیجه تاثیر فوق العاده ای در سرعت بخشیدن به روند پرونده ایفا می کنند.

سند جعل شده را چگونه میتوان از اصل آن شناسایی کرد و تشخیص داد؟

شناسایی کردن اسناد جعلی و تمیز دادن آن از اسناد اصلی یکی از مسائلی است که باید به کسانی که وظیفه ی آنها این است و در معرض جاعلان سند قرار دارند ضروری است و یکی از راه های کاهش جعل سند است و در پیشگیری از این جرم بسیار موثر است.

انواع روش های شناسایی سندهای جعل شده:

بررسی فیزیکی:

بررسی کردن فیزیکی سند یکی از راه های شناسایی سند جعل شده است که در این روش از وسایلی مانند میکروسکوپ،ذره بینمولد نور ماوراءبنفش و نور مادون قرمز استفاده میشود.

از نور مادون قرمز استفاده میشود تا به وسیله ی آن جوهرهای به کار رفته در اسناد و فشار قلم را بررسی کنند و از نور ماوراءبنفش هم برای برای تشخيص الياف فلورسانس در اسکناس، لکه‌های باقيمانـده از پاک‌شدگی شيميایی و تقدم و تأخر در تقاطع خطوط مورد استفاده میشود.

بررسی شیمیایی:

روش بعدی برای اثبات جعل روش شیمیایی است که از این روش معمولا برای نمایش دادن و ظاهر کردن نوشته هایی که به صورت پنهانی نوشته شده اند و یا پاک شده اند استفاده میگردد.

همچنین در این روش از دارو ها و مواد شیمیایی مختلفی استفاده میشود تا از این طریق اختلاف رنگی که در جوهرها ی دو نوشته وجود دارد تشخیص داده شود.

بررسی مقایسه ای:

یکی دیگر از روش هایی که برای اثبات جرم جعل استفاده میشود بررسی مقایسه ایست.

در این روش خطوط ،امضاهای استکتابی،امضاهای متعارف و مسلم الصدور بررسی میشوند و نویسنده شناسایی میشود و خصوصیات فردی و عادت های نوشتاری نویسنده بررسی میشود و تعلق داشتن و یا عدم تعلق نوشته به یک شخص خاص مشخص میشود.

 چه اعمال مجرمانه ای جزء جعل اسناد به حساب می آیند

وکیل جعل سند اعمال ذیل را جزء جعل اسناد معرفی می کند.

  1. استفاده از مهر و امضاء فردی دیگر در جهت منفعت خویش
  2. ساختن مهر شخص دیگر و به کار بردن آن در اسناد
  3. از بین بردن و پاک کردن برخی قسمت های یک سند در جهت منافع شخصی خود
  4. اضافه کردن بخش و یا مطلبی به متن سند
  5. دستکاری در مبلغ درج شده در چک

از آنجا که چک نیز سند به شمار می آید هر گونه تغییری در میزان مبلغ آن جعل به حساب می آید.

اثبات جرم جعل سند در دادگاه کاری سخت و طاقت فرسا می باشد. در صورتی که به راه ها و میانبرهای قانونی آگاه نباشید قطعا در این نبرد پیروز نخواهید شد؛ بنابراین بهره گیری از دانش و مهارت یک وکیل جعل سند در حل پرونده های مربوط به جعل اسناد اجتناب ناپذیر می باشد.

جعل سند چیست و چگونه انجام میشود؟

جعل سند به معنای جعل کردن مهر و امضای افراد رسمی و غیر رسمی و ایجاد کردن نوشته به نام آنها و یا ایجاد هر گونه تغییر در سند بدون اجازه صاحب سند است که این تغییر ها شامل:خراشیدن،قلم بردن،الحاق،محو،اثبات و یا تاخیر سند نسبت به تاریخ حقیقی و… میباشد

جعل کردن اسناد یکی از جرم هایی است که مجرمان با استفاده کردن از اسناد هویتی یا دولتی ملک و موارد تملیکی را به صورت غیر قانونی ضبط میکنند.

انواع جعل سند:

جعل مادی:

جعل مادی یعنی در ظاهر نوشته یا سند تغییری ایجاد شود.

جعل معنوی(مفادی):

جعل معنوی یعنی اینکه بدون اینکه هیچگونه تغییری در ظاهر سند ایجاد شود در مطالب موجود در سند تغییر ایجاد میکنند و حقیقت موجود درآن را تحریف میکنند و یا مطالب دیگران را به شکل دیگر در آن منعکس میکنند.

 

آشنایی وکیل جعل سند

جعل سند یکی از جرایمی است که امروزه در جامعه  ما بسیار گسترش یافته و حجم بالایی از دعاوی مطرح شده در محاکم قضائی را به خود اختصاص داده از همین رو از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل وکیل ملکی که به پرونده های جعل سند رسیدگی میکند باید دارای تجربه بالا و تسلط بر قوانین باشد تا بتواند دعوای جعل سند را با کسب بهترین نتیجه به انتها برساند.

چرا در جرم کیفری جعل اسناد بهتر است از وکیل جعل سند کمک بگیریم؟

  • زمان کمتری برای اثبات جرم جعل سند صرف میشود.
  • با وجود وکیل جعل سند نیاز نیست حتما شاکی در دادگاه حضور داشته باشد و وکیل او میتواند به جای او در دادگاه حاضر شود.
  • وکیل جعل سند میتواند به جای موکل خود تقاضای خط نگاری دهد.
  • وکیل جعل سند میتواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی یا همان موکل خود را بدون اینکه نیاز باشد خود شاکی در دادگاه حاضر شود را به اطلاع قاضی برساند.
  • برای شکایت از جعل کردن اسناد نیاز به تنظیم شکوائیه است که وکیل جعل سند میتواند در این زمینه به موکل خود کمک کند.

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام