مقالات کیفری

حل و فصل دعاوی مواد مخدر همراه با وکیل دعاوی مواد مخدر

یکی از مهمترین مسائل مربز به وکیل متخصص کیفری که گریبانگیر افراد جامعه ما شده است و بیشترین پرونده ها را به خود اختصاص داده است دعاوی مربوط به جرم مواد مخدر می باشد که دارای شاخه های بسیاری از جمله کشت، توزیع، تولید، ترانزیت، استعمال و صادر کردن مواد مخدر است و به دلیل پیچیدگی های خاص قانونی و حقوقی به کارگیری وکیل دعاوی مواد مخدر ضروری و الزامی می باشد.

حل و فصل دعاوی مواد مخدر همراه با وکیل دعاوی مواد مخدر

درصد بالایی از دعاوی کیفری که در دادگاه کیفری مطرح می شود به دعاوی مرتبط با مواد مخدر اختصاص یافته است و این امر صرفا به دلیل حجم زیادی از کشت، تولید، قاچاق و فروش مواد مخدر و داروهای روانگردانی می باشد که باعث شده گریبان گیر افراد زیادی شود، البته برخی اوقات ممکن است فرد مزبور ناخواسته وارد چنین مسائل خطیر و پیچیده ای گردد و به راحتی نتواند در دادگاه بیگناهی خود را اثبات نماید و از خود در برابر اتهامات وارده دفاع نماید که در اینگونه مسائل به کارگیری یک وکیل دعاوی مواد مخدر بسیار ضروری می باشد .

چرا که وکیل دعاوی مواد مخدر نسبت به تمام قوانین و مقررات مرتبط با مواد مخدر و قواعد وابسته آگاهی لازم و کافی را دارد و با مهارت و فنی که به کار میگیرد در حکم صادره مبنی بر تقلیل و تخفیف مجازات فرد خاطی بسیار مثمر ثمر خواهد بود، بنابراین این نکته را به یاد داشته باشید که حل و فصل دعاوی مواد مخدر همراه با وکیل دعاوی مواد مخدر که متخصص، مجرب و فعال در حیطه و دایره امور وکیل کیفری و مواد مخدر می باشد کمک بسزایی در روند پرونده به شما، خواهد نمود.

وکیل دعاوی مواد مخدر
قاچاق مواد مخدر یا داد و ستد مواد دارویی غیر قانونی یک بازار سیاه جهانی می باشد که مشمول مواردی نظیر ترانزیت، تولید، توزیع، کشت، فروش، نگهداری و حمل و استعمال مواد مخدر می شود که هر یک از موارد فوق در قانون مبارزه با مواد مخدر و سایر قوانین مواد مخدر جرم انگاری شده و برای هریک به صورت جداگانه مجازات خاصی در نظر گرفته شده است.

1) مجازات کشت مواد مخدر چیست؟

به موجب ماده 2 قانون مبارزه با مواد مخدر هرکس مبادرت به کشت مواد مخدر یا روانگردان صنعتی غیر دارویی کند علاوه بر عملیات پاکسازی و از بین بردن مورد کشت شده، مرتکب نیز به فراخور میزان کشتی که انجام داده است، مجازات خواهد شد که مجازات فرد خاطی به شرح ذیل می باشد:
الف) مطابق بررسی های لازم در مورد سوء پیشینه فرد خاطی چنانچه وی برای بار اول مرتکب جرم مزبور شده باشد به ده تا صد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم خواهد شد.
ب) اگر متهم برای بار دوم مرتکب جرم مزبور شده باشد به جریمه نقدی پنجاه تا پانصد میلیون ریال، و سی تا هفتاد ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
ج) در صورتی که وی برای بار سوم برای انجام عمل ارتکابی اقدام نموده باشد به جریمه نقدی صد میلیون تا یک میلیارد، یک تا هفتاد ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.
د) چنانچه برای دادگاه محرز گردد که فرد خاطی برای بار چهارم مرتکب جرم کشت مواد مخدر شده است بنابر قانون وی به حکم اعدام محکوم خواهد شد.

2) مجازات استعمال مواد مخدر چیست؟

استعمال مواد مخدر به تنهایی جرم است و انجام آن مجازات و عواقب تعیین شده از سوی قانون را به همراه خواهد شد، همچنین اگر شخصی با استفاده از استعمال مواد مخدر مرتکب جرایم حدی یا تعزیری همچون سرقت، محاربه، قتل، و جرایمی از این قبیل شود مجازات وی بر حسب اینکه مرتکب جرم ثانویه شده است به صورت جداگانه محاسبه خواهد.

3) مجازات توزیع و فروش مواد مخدر چیست؟

به موجب قوانین تعیین شده قانونگذار برای توزیع و فروش مواد مخدر نسبت به نوع و میزان توزیع و فروش مواد مخدر مجازات های متمایز از هم در نظر گرفته است.

وکیل دعاوی مواد مخدر

4) مجازات ترانزیت، واردات و صادرات مواد مخدر در داخل یا خارج از کشور چیست؟

مطابق قانون و آیین نامه های اجرایی قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر ترانزیت، واردات مواد مخدر ممنوع و صادر کردن آن نیز مجازاتی از قبیل جریمه نقدی، شلاق، حبس، مصادره اموال و اعدام را به همراه خواهد داشت، البته مجازات های مزبور بستگی به میزان و مقدار و نوع مواد مخدر دارد.

5) ویژگی های بارز وکیل دعاوی مواد مخدر چیست؟

1_ اولین و مهمترین ویژگی وکیل دعاوی مواد مخدر آگاهی، تخصص، تجربه و مهارت وی نسبت به قوانین و روند دادرسی در پرونده های مواد مخدر است.
2_ دومین ویژگی وکیل دعاوی مواد مخدر فن بیان قوی وی و نحوه دفاع اوست، در واقع زمانی که وکیل فن بیان فوق العاده ای داشته باشد می تواند در نظر دادگاه نسبت به تقلیل مجازات تاثیر گذار باشد.
3_ سومین ویژگی وی که از اهمیت بالایی برخوردار است تسریع بخشیدن به روند دادرسی می باشد.

برای راهنمایی بیشتر و مشاوره با وکیل کیفری می توانید با موسسه حقوقی ملی وکیل در ارتباط باشید.

برچسب ها: وکیل امور کیفری وکیل دعاوی مواد مخدر وکیل کیفری وکیل مواد مخدر

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام