مقالات

وکیل رفع ممنوع الخروجی

وکیل رفع ممنوع الخروجی کیست؟

برای پی بردن به نقش و نحوه عملکرد وکیل رفع ممنوع الخروجی لازم است ابتدا با مفهوم ممنوع الخروجی آشنا شویم.  ممنوع الخروجی یک ابزار قانونی است که در اختیار قانون گذار قرار داده شده است تا به وسیله آن از خروج متهمین از کشور جلوگیری کند. چنین عملی به دلیل محدودیت های جغرافیایی قانون انجام می گیرد.

وکیل رفع ممنوع الخروجی کیست؟

وکیل رفع ممنوع الخروجی به افرادی که از طرف قانون جهت خروج از کشور منع شده اند کمک می کند تا این حکم در باره آنان لغو شود. نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که هر فرد ممنوع الخروجی لزوما خلافکار نیست. به همین دلیل با پیگیری های وکیل نام برده فرد مظنون می تواند دوباره اجازه خروج از کشور را پیدا کند.

وظایف وکیل رفع ممنوع الخروجی

به طور کلی وکیل رفع ممنوع الخروجی جهت رفع حکم ممنوع الخروج شدن موکل خود می تواند ۲ عمل مهم و اساسی انجام دهد. در اولین کار وکیل باید موانعی که بر سر راه لغو حکم صادره وجود دارند را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کند. دومین کاری که وکیل مربوطه در این خصوص می تواند انجام دهد شناسایی مسیر میان رای دادگاه برای رفع حکم و عملی شدن آن است.

وظایف وکیل رفع ممنوع الخروجی

زمانی که وکیل رفع ممنوع الخروجی  موفق به تغییر حکم  از دادگاه شود باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا حکم هر چه زودتر اجرا شود. این  مرحله مهم ترین مرحله کار وکیل کیفری مربوطه می باشد و او باید سعی کند حکم در کم ترین زمان ممکن به مرحله اجرا دربیاید.

 

ویژگی وکیل رفع ممنوع الخروجی

از جمله مهم ترین ویژگی های وکیل رفع ممنوع الخروجی شامل موارد ذیل می باشند.

۱: باتجربه و آشنا به مسائل و مفاد قانونی در خصوص ممنوع الخروج شدن افراد.

۲: عملگرا و آشنا به مراحل انجام کار.

۳: وقت شناس.

۴: داشتن تبحر و تجربه کافی در خصوص طرح و تنظیم لایحه.

۵: توانایی کافی در  جمع آوری و  ارائه ادله  و مدارک محکمه پسند به دادگاه و استفاده درست از آن ها در جهت رفع حکم .

مهم ترین مفاد قانونی که یک وکیل رفع ممنوع الخروجی باید از آن آگاه باشد

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قوانینی که یک وکیل رفع ممنوع الخروجی باید از آن آگاه باشد قانون  مربوط به گذرنامه است. گذرنامه سندی است که از سوی ماموران دولت جهت مسافرت اتباع ایرانی به خارج از کشور به آنان داده می شود. همچنین این سند اثبات کننده تابعیت افراد می باشد.

از آنجا که گذرنامه  دارای ویژگی و حساسیت ویژه ای است قوانین و موارد مهم بسیاری درباره آن وضع شده اند. از این رو وکیل رفع ممنوع الخروجی باید آشنایی کاملی به این قوانین داشته باشد. اگاهی از این قوانین باعث می شود تا وکیل  موثر ترین و مناسب ترین اقدام را در جهت رفع ممنوع الخروجی موکل خود در پیش بگیرد.

مشاوره وکیل رفع ممنوع الخروجی

طی جلسات مشاوره حقوقی با وکیل رفع ممنوع الخروجی افراد می توانند اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کنند. همچنین آنان می توانند اطلاعات جامعی در خصوص مجازات های مربوط به پرونده های ممنوع الخروجی را کسب کنند. وکیل مربوطه با دانش و آگاهی که در این زمینه  دارد می تواند مراجعه کنندگان را با تمامی راه ها و قوانین موثر در خصوص رفع حکم آشنا کند. این کار باعث می شود تا افراد لا حق و حقوق خود بهتر آشنا شده و بتوانند در دادگاه از خود دفاع کنند.

مشاوره وکیل رفع ممنوع الخروجی

نکته: بسیاری از افراد به غلط تصور می کنند تنها زمانی می توانند وقت مشاوره از وکیل را کسب کنند که با او قرارداد وکالت بسته باشند. نکته بسیار مهم در این باره این است که بدونه دادن وکالت به وکیل رفع ممنوع الخروجی می توان از دانش و تجربه او استفاده کرد.

 

نکات مهم درباره ممنوع الخروجی

از جمله موارد  مهم در خصوص ممنوعیت خروج از کشور که توسط وکیل رفع ممنوع الخروجی ارائه شده اند عبارتند از:

۱: اشخاص جهت خروج از مرزهای کشور نیازمند یک سری مدارک مانند گذرنامه می باشند.

۲: ایجاد حساسیت در برخی موارد باعث می شود تا افراد ممنوع الخروج شوند.

۳: به منظور ممنوع الخروج کردن افراد جلسه رسیدگی تشکیل نخواهد شد و فرد ممنوع الخروج در جریان این حکم قرار نخواهد گرفت.

از جمله موارد ممنوع الخروجی:

به گفته وکیل رفع ممنوع الخروجی  مهم ترین مواردی که سبب می شود تا افراد از طرف دولت ممنوع الخروج شوند عبارتند از:

۱: در صورت وقوع جرم و تا قبل از مجرمیت متهم.

۲: در صورت وقوع جرم و بعد از اثبات مجرمیت فرد.

۳: در مرحله اجرای حکم مجرم.

سخن آخر: اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بنا به دلایلی با حکم ممنوع الخروجی روبه رو شده اید و مایل به رفع سریع آن هستید. بهتر است در اولین اقدام یک وکیل مجرب و کارکشته در این زمینه را پیدا کرده و وکالت خود را به او بسپارید.

 


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام