وکیل قاچاق ارز و کالا می تواند در روند واردات و صادرات کالا همراه شما باشد تا از نظر اقتصادی به مشکل نخورید ، این وکیل مجرب در حوزه قاچاق کالا به تمامی مسائل واردات و صادارات آشنایی داشته و همچنین توانایی رسیدگی به پرونده های کیفری را نیز دارد.

شما هم اگر در دعوایی قاچاق ارز و کالا نیاز به کمک وکیل قاچاق ارز و کالا می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا بهترین روش را به شما ارائه دهند.

وکیل قاچاق ارز و کالا کیست ؟

با توجه به این موضوع که محدودیت و ممنوعیت های واردات بسیار زیاد شده باید با وکیل قاچاق ارز و کالا برای تسریع در روند واردات خود در ارتباط باشید، همچنین این محدودیت ها باعث شده تا برخی از کالا ها یا مبادلات شما بلوکه شده باشد و رفع این موانع را می توانید به وکیل قاچاق ارز و کالا بسپارید.

وکیل قاچاق ارز و کالا کیست؟

این روزها که مبادلات ارزشی طیف وسیعی از کسب و کارهای را به خود وابسته کرده است انتخاب یک وکیل قاچاق ارز و کالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا جرایم قاچاق کالا و ارز روز به روز در حال ازدیاد می باشد. افرادی که به هر نحو، خواسته یا ناخواسته درگیر این نوع جرم می شوند. حتما مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

در چنین حالتی این وکیل قاچاق ارز و کالا است که می تواند به این افراد کمک کند. اثبات جرم و یا اثبات بی گناهی متهمان فرایندی پیچیده است که مستلزم دانش و آگاهی حقوقی می باشد. از این رو کمک گرفتن از یک وکیل با تجربه و حاذق امری اجتناب ناپذیر است.

وکیل قاچاق ارز و کالا فردی است که دارای مهارت و دانش کافی در زمینه مسائل حقوقی می باشد. همچنین او به طور اختصاصی در خصوص پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و ارز فعالیت می کند.

وظایف وکیل قاچاق ارز و کالا

وکیل قاچاق ارز و کالا وظایف بسیار مهمی در دعوای قاچاق ارز و کالا دارد و تلاش دارد در این پرونده ها به موکل های خود کمک کند تا بتوانند در دعوایی خود پیروز شوند.

وظایف وکیل قاچاق ارز و کالا

مهم ترین وظایف وکیل قاچاق ارز و کالا عبارتند از:

  •  تلاش برای جلوگیری از وقوع چنین جرایمی.
  •  جلوگیری از تضییع حق بی گناهان و کسانی که بی گناه مورد اتهام قرار گرفته اند
  •  در اختیار قرار دادن اطلاعات مفید و لازم در دسترس موکل خود
  •  کمک به موکل خود در خصوص آشنایی با مفاد قانونی مرتبط
  •  استفاده از تمام راه های قانونی در جهت اثبات جرم و یا اثبات بی گناهی موکل

وکیل قاچاق ارز و کالا چگونه می تواند به موکل خود کمک کند؟

 وکیل قاچاق ارز و کالا به وسیله انجام کارهای حقوقی می تواند به رسیدگی به پرونده کمک کند. این نوع با طرح و تنظیم دادخواست حقوقی اولین قدم برای دادرسی پرونده را برخواهد داشت. تنظیم دادخواست و ارائه آن به مراجع قضایی دارای مراحلی قانونی است که بسیاری از افراد از پروسه انجام آن آگاه نمی باشند. از این رو اغلب افراد این اقدام را به وکیل خود می سپارند.

همچنین وکیل قاچاق ارز و کالا با مطالعه کامل پرونده و پرس و جو از موکل تمامی جوانب پرونده را خواهد سنجدید. سپس به جمع آوری مدارک و شواهد کافی در خصوص پرونده می پردازد. در مرحله بعدی اطلاعات دسته بندی شده را در قالب یک پرونده به محضر دادگاه ارائه می دهد.

علاوه بر این وکیل قاچاق ارز و کالا باید موکل خود را برای ارائه دفاعیه در دادگاه آماده کند. همچنین در مواقعی که متهم در بازداشت نمی باشد و امکان حضور در دادگاه را ندارد. باید او در جلسات دادگاه حاضر شود.

ارتباط با وکیل قاچاق ارز و کالا

پرونده های قاچاق ارزو کالا از دشوارترین و پیچیده ترین پرونده ها محسوب میشوند و وکلای قاچاق ارزو کالا هم طبیعتا باید از متخصص ترین و حرفه ای ترین وکلا باشند.و همانطور که میدانید پیدا کردن همچین وکیلی کار آسانی نیست.

ارتباط با وکیل قاچاق ارز و کالا

شاید شما فکر کنید که برای هر پرونده ای میتوان از وکلای پایه یک دادگستری کمک گرفت اما باید بدانید برای اینکه در هر پرونده ای موفق شوید و در انتهای دعوا حکم به نفع شما صادر شود باید از وکیل کیفری متخصص آن حوزه کمک بگیرید.

بنابراین اگر شما پرونده ای در زمینه ی قاچاق ارزو کالا در جریان دارید و برای اینکه در این پرونده به بهترین نتیجه برسید ما به شما توصیه میکنیم از وکلای متخصص قاچاق ارزو کلای ملی وکیل کمک بگیرید تا از ابتدای پرونده تا زمان صدور رای در کنار شما باشد و شما را راهنمایی کند.

اهمیت استفاده از وکیل قاچاق ارز و کالا در پرونده

اهمیت و حساسیت استفاده از وکیل قاچاق ارز و کالا در خصوص رسیدگی به پرونده هایی با این موضوع به این دلیل است. کشور ما قوانین سفت و سختی در رابطه با موضوع قاچاق وضع کرده است؛ بنابراین دور از انتظار نخواهد بود. اگر افراد عادی که به نحوی با این جرایم درگیر می شوند. قادر به اثبات بی گناهی خود و گناهکار بودن طرف مقابل نباشند.

بنابراین بدون کمک گرفتن از وکیل قاچاق ارز و کالا درصد موفقیت تقریبا هیچ می باشد. به همین دلیل است که اغلب افراد به محض برخورد با چنین مسائلی فورا به سراغ این وکلا می روند.

مراجعه به وکیل قاچاق ارز و کالا

بهترین راه برای پیدا کردن وکیل قاچاق ارز و کالا و کمک گرفتن از دانش و تجربه او این است. تحقیق و بررسی های گسترده ای درباره سابقه و تجربه او به عمل آورد. برای این کار می توان از افرادی که قبلا تجربه چنین کاری را داشته اند پرس و جو کرد. همچنین پیش از دادن وکالت به این نوع وکیل حتما جلسه ای مشاوره را با او برگزار کرد.

ویژگی های اخلاقی وکلایی که در خصوص قاچاق کالا و ارز فعالیت دارند

معمولا یک وکیل قاچاق ارز و کالا باید دارای روحیه ای سرسخت و مبارزه طلب باشد؛ زیرا اکثر مجرمانی که در دادگاه متهم می شوند. از طرق مختلف و با سنگ اندازی مانع از روند صحیح دادرسی می شوند؛ بنابراین وکیل مربوطه باید توانایی رویارویی با این موانع از پیش طراحی شده را داشته باشد.

همچنین این افراد باید گوش شنوا و چشمی تیز بین داشته باشند. به نحوی که از کوچک و ناچیز ترین سرنخ ها بتواند به مسائل و موضوعات بزرگی دسترسی پیدا کند.

رسیدگی کردن به پرونده های قاچاق ارزو کالا وظیفه ی کدام مرجع است؟

از همان ابتدای جریان پرونده وکیل قاچاق ارزو کالا و موکلش باید پرونده را برای بررسی به مراجعی که صلاحیت رسیدگی به آن را دارد ارائه دهند.

دادسرا  و دادگاه انقلاب وظیفه ی رسیدگی کردن به جرائم قاچاق ارزو کالا از جمله قاچاق ارزو کالای سازمان یافته و حرفه ای،قاچاق کالاها ی ممنوع،قاچاقی که مستلزم حبس و انفصال از خدمت دولتی است را دارند.

مسئولیت رسیدگی کردن به سایر پرونده ها در حوزه ی قاچاق ارزو کالا به عهده ی سازمان تعزیرات حکومتی است.

نکته:اگر در شرایطی پیش بیاید که پرونده ای متهمان متعددی دارد و رسیدگی کردن به اتهام یکی از آنها در صلاحیت مرجع قضائی است به اتهام سایر متهمان هم در همان مرجع رسیدگی میشود.

اقداماتی که جهت جلوگیری از قاچاق کالا توسط دولت انجام گرفته کدام است؟

  1. ترخیص کردن کالا ها از گمرک فقط در صورت داشتن گواهی شناسه کالا(برگه ایست که مشخصات کالا در آن نوشته شده و با این کار هرکالا از کالای دیگر متمایز میشود) امکان پذیر میشود.
  2. در صورتی میتوانند این کالا ها را در بازار به صورت خرده فروشی به مردم عرضه کنند که دارای شناسه کالا و کد رهگیری باشند.
  3. سامانه ای هوشمند راه اندازی شده که با آن میتوانند فرایند واردات،صادرات،حمل و نگهداری و نحوه ی مبادله را زیر نظر داشته باشند.

رسیدگی به دعاوی قاچاق ارز و کالا با کمک وکیل قاچاق ارز و کالا

عبارت قاچاق به معنای رفتاری می باشد که تشریفات قانونی را نقض نماید در واقع به ورود و خروج غیر قانونی کالای محدود و ممنوع شده از مرز کشورها که از نظر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر قوانین مربوطه جرم محسوب شود قاچاق کالا و ارز گفته می شود که در قوانین مذکور برای عمل ارتکابی مرتبط با این موضوع مجازات تعیین شده است و اشخاصی که این جرم خواسته یا ناخواسته گریبانگیر شان شده است تنها با داشتن وکیل قاچاق ارز و کالا که در این زمینه متخصص باشد می توانند مشکلشان را حل نمایند .

مشاوره با وکیل قاچاق ارز و کالا

وکیل قاچاق ارز و کالا در تمام زمینه های مربوط به دعاوی قاچاق کالا و ارز می تواند به شما مشاوره حقوقی ارائه دهد و با ذکر بهترین راهکارها، مشکل متهم یا فردی که مورد اتهام قرار گرفته را حل و فصل نماید وی در برخی شرایط با ترفندهای خاصی که به کار میبرد می تواند موکل خود را از چوبه دار نیز نجات دهد.

هر کشور دارای یک نقطه مرزی شناخته می شود که از آن نقطه به خوبی حفاظت و حراست می شود و هر کالای ممنوع یا ارزی که از مرز یک کشور به مرز دیگر وارد یا صادر شود طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات در پی خواهد داشت و با مرتکبین برخورد خواهد شد.

مشاوره با وکیل قاچاق ارز و کالا

میزان مجازات ورود و خروج هر یک از کالاهای ممنوعه متفاوت است و برای هرکدام، در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات مجزایی در نظر گرفته شده است بنابراین هر رفتاری که مخالف با قوانین مذکور باشد جرم محسوب می شود و فرد خاطی مجازات خواهد شد.

با توجه به مفاد قانونی مذکور، قاچاق ارز یا کالا در صورتی به وقوع می پیوندد که نقل و انتقال آنها مخالف با محدودیت های مرزی و قانونی کشور باشد و این محدودیت ها در قوانین هر کشور به نوبه خود متفاوت می باشد. مانند واردات و صادرات اجناس و کالاهای مجازی که عوارض گمرکی آنها پرداخت نشده باشد در حوزه قاچاق عوارض گمرکی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و طبق قانون امور گمرکی به آنها رسیدگی خواهد شد.

در خصوص واردات و صادرات ارز یا کالاهای غیر مجاز و ممنوع مشکلات زیاد قانونی و حقوقی برای عوام رخ می دهد که تنها وکیل قاچاق ارز و کالا می تواند به این پرونده رسیدگی کند البته در امور گمرکی نیز از وکیل گمرکی کمک گرفته می شود فی الواقع به دلیل اینکه یک وکیل پایه یک دادگستری در پرونده های قاچاق ارز و کالا تجربه، مهارت و تبحر کافی کسب کرده است عنوان وکیل قاچاق ارز و کالا به او اطلاق می گردد شایان ذکر است رسیدگی به دعاوی قاچاق ارز و کالا با کمک وکیل قاچاق ارز و کالا در روند پرونده بسیار حائز اهمیت می باشد.

مطابق ماده 17 لایحه اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بند خ ماده 2 و تبصره 2 ماده 7 قانون مذکور حذف شده است و یک ماده ی الحاقی با عنوان ماده 2 مکرر به قانون قاچاق ارز و کالا الحاق شده است.

مفاد ماده 2 مکرر از دیدگاه وکیل قاچاق ارز و کالا به شرح زیر می باشد:

  • عدم بازگشت کالای اظهار شده به عنوان خروج موقت به کشور در مهلت تعیین شده در صورتی که آن کالا ممنوع شده باشد صادرات آن جرم می باشد.
  • اضافه نمودن کالای ممنوع به محموله های ترانزیتی و تعویض یا کاهش محموله های ترانزیتی و عبوری در داخل کشور
  • ورود کالاهایی که مشخصات آن به علت اغفال خریدار و مصرف کننده تغییر پیدا کرده است
  • کالاهای وارداتی که فاقد کد رهگیری و شناسه می باشند و به خرده فروشان عرضه می شود
  • اعمالی چون ورود، خروج و خرید و فروش ارز و حواله های ارزی بدون رعایت ضوابط و مقررات معین شده توسط دولت بدون اخذ مجوز از سوی بانک مرکزی ممنوع و عمل ارتکابی جرم محسوب می شود و فردی که این اعمال را انجام دهد مجازات خواهد شد.

مطابق ماده 7 قانون مزبور بانک مرکزی وظیفه دارد جهت پیشگیری از بروز جرائم و کنترل بازار مبادلات غیر مجاز ارز میزان قیمت و ارزش ارز داخل کشور را تعیین و اعلام نماید و مشخص کند که میزان نگهداری و مبادله ارز برای مسافران و رانندگان ترانزیتی چه مقدار می باشد، همچنین بانک مرکزی موظف است که جهت ارزیابی فعالیت های مالی صرافان سامانه اطلاعات مالی ایجاد کند و تمام اطلاعات و فعالیت های مالی صرافان را با مشخصات کامل در آن درج نماید.

تخلف گمرکی و قاچاق کالا چه تفاوتی دارند:

  1. وارد کردن کالاهای غیرقانونی و کالاهایی که ورودشان ممنوع است جرم است و شامل مجازات میشود که این مجازات برای حفظ نظم عمومی و تامین امنیت جامعه است.اما جریمه ای که برای تخلفات گمرکی اعمال میشود برای رعایت نظامات گمرکی است.
  2. برای به انجام رسیدن جرم قاچاق حتما باید یکی از اقداماتی را که در قانون ذکر شده است را انجام داد ولی برای تخلفات گمرکی همچین چیزی نیاز نیست.
  3. رسیدگی کردن به جرم قاچاق صرفا از طریق دادگاه انقلاب و یا سازمان تعزیرات حکومتی امکان پذیر است ولی رسیدگی به تخلفات گمرکی به عهده اداره گمرک  و کمیسیون های رسیدگی به تخلفات گمرکی است.
  4. جزای تخلفات گمرکی صرفاجریمه نقدی است  ولی جزای قاچاق برحسب نوع جرم شامل:حبس،شلاق و جریمه نقدی است.

مصادیق جرم قاچاق ارز و کالا با توجه ماده 2 قانون قاچاق کالا و ارز مصوبه 1392 عبارتند از:

  • کالایی که خارج کردن آن از مرز ممنوع و یا مشروط بوده و قرار بوده که به صورت موقت از کشور خارج کنند را در زمان تعیین شده برنگردانند.
  • اضافه کردن بار به محموله های خروجی و تغییر دادن و کم کردن بار از محموله های عبوری به داخل کشور.
  • معرفی کردن کالا به گمرک با جعل کردن مدارک و اسناد تقلبی
  • نام و علامت تجاری ایرانی روی کالا ها زدن با اهداف متقلبانه و بدون اطلاع مراجع ذی ربط
  • وارد کردن کالاهایی که شناسه کالا و شناسه رهگیری ندارند.

وارد کردن کالاهای تجاری با استفاده از تسهیلاتی که برای کالاهایی درنظر گرفته شده که استفاده شخصی دارند.وکیل قاچاق ارز و کالا

یکی از مراجع صالح برای بررسی قاچاق ارز و کالا تعزیرات حکومتی می باشد ولی در شرایطی که این قاچاق توسط کارمند حکومت انجام شود بررسی این امر به دادسرا انقلاب سپرده میشود.

وجود قوانین معین در زمینه قاچاق ارزوکالا و پیچیدگی این قضیه اهمیت کمک گرفتن از وکیل قاچاق کلاو ارز را بیشتر میکند تا از آسیب های مالی موکل خود تا حد امکان جلوگیری کند.

با مراجعه به وکیل قاچاق کالا و ارز و دریافت مشاوره حقوقی لازم، وکیل موضوعاتی را بررسی میکند و به موکل خود میگوید که آیا جرم مرتکب شده شامل تخفیف میشود یا خیر ویا ممکن است اموال شخصی که مرتکب جرم شده را مصادره کند یا خیر که در این مورد بایست دقت کافی را داشته باشد تا از حق موکل خود به خوبی دفاع کند.

مشاوره حقوقی با وکیل قاچاق ارز و کالا

وکلایی که در خصوص قاچاق ارز و کالا فعالیت می کنند. یکی از حرفه ای ترین و آگاه ترین افراد نسبتا به مسائل حقوقی می باشند. در نظر اول شاید فکر کنید تمامی وکلای دادگستری توانایی رسیدگی به این نوع پرونده ها را دارند.

باید بدانید این فکر کاملا اشتباه است؛ زیرا تنها وکلایی صلاحیت وکالت پرونده های قاچاق را دارند که سال ها در زمینه چنین پرونده های فعالیت کرده باشند. این افراد در جریان کاملا دادرسی اینگونه پرونده ها حضور داشته اند؛ بنابراین به تمامی مراحل آشنایی دارند؛ و می توانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

 


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام