وثیقه

سند ملکی جهت ضمانت دادگاه

هر زمان که فردی بخواهد از سند ملکی جهت ضمانت دادگاه استفاده می‌کند؛ باید اطلاعات زیادی در زمینه چگونگی استفاده از سند به عنوان وثیقه داشته باشد. در واقع وثیقه گذاشتن اموال در دادگاه برای آزادی متهم شرایط خاصی دارد که بدون توجه به این شرایط امکان ممکن است بعدا از لحاظ قانونی دچار مشکل شوید.

با این حال اگر برای انجام این کار از یک وکیل حرفه‌ای دادگستری کمک بگیرید؛ دیگر موردی وجود نخواهد داشت. توجه کنید که سند ملکی جهت ضمانت معمولا معتبر است و دادگاه آن را خواهد پذیرفت. اما بهتر است در رابطه با مفاد قانونی آن اطلاعات بیشتری داشته باشید.

سند برای وثیقه دادگاه

به طور کلی سند برای وثیقه دادگاه به عنوان مدرکی که اثبات کند فرد محکوم به شروط مندرج پایبند خواهد بود صادر می‌شود. همچنین از آنجایی که وثیقه دادگاه می‌تواند یک مال منقول یا غیرمنقول باشد؛ سند ملکی هم برای وثیقه قابل قبول است. در حالت کلی از سند ملکی جهت ضمانت دادگاه به منظور عدم گذران محکومیت حبس یا گرفتن مرخصی زندانیان استفاده می‌کنند.

سند برای وثیقه دادگاه

اما این وثیقه می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. به طور مثال گاهی اوقات از سند برای آزادی متهمین تا زمان برگزاری جلسات دادگاه و صدور حکم استفاده می‌شو.د در هر حالت وثیقه دادگاه باید حتماً ۱ مدرک قابل قبول باشد و سند از نظر قانونی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای انجام این کار است.

سند برای ضمانت

همانطور که توضیح دادیم از سند می‌توان به منظور دیگری هم استفاده کرد. در واقع اگر نیاز به گذاشتن ضمانت قانونی برای انجام کار یا عمل به شرطی وجود داشته باشد؛ سند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن خواهد بود. شما می‌توانید با گذاشتن یک سند معتبر جهت ضمانت نسبت به پرداخت مبلغ بدهی خود یا حتی انجام وظیفه نسبت به عهدی تضمین بدهید. بنابراین با توجه به مواد قانونی و همچنین نظر وکلا می‌توانید از سند برای ضمانت دادن استفاده کنید.

سند برای ضمانت

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن می‌توان از سند برای ضمانت استفاده کرد؛ پرونده‌های کیفری یا جرایم مالی است. در چنین شرایطی مجرمین یا محکومین می‌توانند با ضمانت گذاشتن سند به شاکیان خود اطمینان بدهند که تخلف به وجود آمده را جبران خواهند کرد.

البته استفاده از سند برای ضمانت کاملاً به نظر قاضی پرونده بستگی دارد و از این لحاظ باید حتماً سعی کنید که نظر قاضی را برای ضمانت گذاشتن سند جلب کنید. معمولاً قضات با این مسئله مشکل ندارند و می‌توانید این کار را انجام بدهید.

اما توجه کنید که حتماً باید در این زمینه از یک وکیل حرفه‌ای هم نظر بگیرید. وکلا به خوبی می‌توانند تشخیص بدهند که آیا امکان ضمانت گذاشتن سند وجود دارد یا خیر و اینکه این مسئله چگونه به نفع شما خواهد بود. در صورتی که صرفاً نیاز به دریافت مشاوره از یک وکیل حرفه‌ای دارید یا اینکه می‌خواهید یک جلسه حضور به دفتر وکیل مراجعه کنید؛ می‌توانید از طریق سایت ملی وکیل وقت مشاوره با حرفه‌ای‌ترین وکلای دادگستری را دریافت کنید.

شرایط سند ملکی برای وثیقه

به طور کلی شرایط گذاشتن سند ملی برای وثیقه ممکن است تا حدودی دشوار به نظر برسد. اما باید توجه کنید که رعایت موارد قانونی در این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین چنانچه با قوانین وثیقه گذاشتن آشنایی دارید بهتر است؛ حتماً در طول روند دادگاه یا جلسه این موارد را به صورت کامل عملی کنید.

شرایط سند ملکی برای وثیقه

همچنین در نظر داشته باشید که اغلب اوقات ممکن است شرایط گذاشتن سند ملکی جهت ضمانت دادگاه برای وثیقه چندان دشوار نباشد. اما در موارد خاص که دادگاه اجازه این کار را به شما می‌دهد باید حتماً با وکیل به طور کامل مشورت کنید. در واقع وثیقه یک امتیاز قانونی است و بدون حکم مطمئن دادگاه کسی نمی‌تواند آن را رد کند. در ادامه همچنین به تعدادی از شرایط مختلف سند برای دادگاه برای محکومین و متهمین پرداخته‌ایم. بنابراین بدون اینکه نگران شوید در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط فرد وثیقه گذار

فردی که وثیقه می‌گذارد نیازی نیست که حتماً خود شخص محکوم باشد. در واقع اغلب اوقات افراد دیگری به جای فرد محکوم اقدام به گذاشتن وثیقه برای او خواهند کرد. دلیل اصلی مسئله هم عدم دسترسی محکومین به دفاتر قضایی و دادگاه‌ها است. پس از وثیقه گذاری امکان بازپس‌گیری آن برای فرد وجود نخواهد داشت.

بنابراین وثیقه گذار باید حتماً از این موارد هم مطلع باشد.در واقع تنها فردی می‌تواند وثیقه را بگذارد که خودش صاحب آن مال باشد. بنابراین اگر کسی بخواهد از اسناد دیگران به عنوان وثیقه استفاده کند؛ این امکان برای او وجود نخواهد داشت و حتی شاید در شرایط خاص جرم انگاری شود.

شرایط سند ملکی جهت ضمانت دادگاه

از جمله شرایط وثیقه گذاشتن می‌توان به لزوم مراجعه حضوری به دادگستری یا کلانتری اشاره کرد.در واقع بدون اینکه این کار را انجام بدهید؛ هرگز نمی‌توانید از انواع وثیقه به صورت غیر حضوری استفاده کنید.

شرایط سند ملکی جهت ضمانت دادگاه

همچنین پس از اینکه وثیقه را به دادگاه تقدیم کردید؛ باید در جریان باشید که تا زمان پایان محکومیت مجرم امکان بازپس‌گیری وثیقه‌ها وجود نخواهد داشت.

بازپس گیری وثیقه

فردی که اقدام به گذاشتن وثیقه کرده است باید حتماً از جریان مفاد این حکم قانونی اطلاعات کاملی داشته باشد. در واقع برای گذاشتن وثیقه استفاده از شناسنامه و سند ملکی جهت ضمانت دادگاه معتبر کاملاً الزامی است.

بنابراین تا زمانی که مجرم به وعده خود عمل نکند یا اینکه به دادگاه باز نگردد؛ بازپس‌گیری وثیقه غیر ممکن خواهد بود. در صورتی که فکر می‌کنید امکان بازپس‌گیری وثیقه برای شما وجود ندارد؛ بهتر است هرچه سریع‌تر با یکی از وکلای ملی وکیل تماس بگیرید.


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام