مقالات

وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری

معاون توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری گفت: علاوه بر مردم، دستگاه‌های اجرایی هم که در مقام پاسخگویی و تجدیدنظرخواهی هستند از این پس نیاز به مراجعه حضوری به دیوان عدالت اداری یا دفاتر خدمات الکترونیک ندارند و می‌توانند دادخواست‌های تجدیدنظر را از اداره خود بدهند و این باعث می‌شود کار با سرعت و دقت بیشتری طی شود.

زرندی افزود: افراد فقط قبل از ورود به سایت دیوان باید از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شماره ثنا گرفته باشند که به نوعی احراز هویت قضایی است و از طریق این شماره می‌توانند در سایت دیوان ثبت نام کنند که مراحل بعد از ثبت نام نیز از طریق پیامک یا ابلاغ الکترونیک به درخواست کنندگان ارایه می‌شود.

ساختار و تشکیلات دیوان عدالت اداری به عنوان مرجعی که مرکز اصلی آن در تهران می باشد تشکیل شده است. در ادامه این مقاله به وکیل دیوان عدالت اداری می پردازیم.

اگر به دنبال وکیل حقوقی تهران یا وکیل کیفری تهران هستید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید .

09121304085

وکیل دیوان عدالت اداری

وظیفه دیوان عدالت

رسیدگی به شکایات مرتبط با واحد ها و مأموران دولتی و شکایات مرتبط با تصمیمات و آراء قطعی هیأت ها و کمیسیون های اداری و شکایات استخدامی کارکنان دولت و برخی نهاد ها و دستگاه های عمومی و اجرایی کشور وظیفه شعب دیوان عدالت اداری می باشد.

مانند همه تشکیلات قضایی ، رسیدگی و بررسی به شکایات مربوطه مستلزم ارائه وتقدیم دادخواست می باشد. به همین دلیل شاکیان می توانند دادخواست خود را پس از تکمیل شدن به دبیرخانه دیوان عدالت اداری مرکز استان خود تسلیم کنند.

شما می توانید دادخواست شکایت خود را از طریق پست سفارشی ، پست الکترونیکی و یا ثبت در پایگاه الکترونیکی دبیرخانه به دیوان عدالت اداری تسلیم کنید.

پس از ارائه دادخواست شکایت خود ، شعب دیوان عدالت اداری در مرکز استان ها به شکایات شما رسیدگی می کنند که ذی نفع ، وکیل قائم مقام و یا نماینده قانونی شخص ، رسیدگی به شکایت را در برابر قانون درخواست کرده باشند.

با حکمیت قضات دیوان عدالت اداری و پس از بررسی پرونده ها مرتبط ، قضات می توانند  حکم بر نقض رای یا لغو اثر از تصمیم و اقدام مورد شکایت یا الزام طرف شکایت به اعاده حقوق تضییع شده صادر کنند.

شعب تهران دیوان عدالت

با توجه به قوانین مطرح شده ، در حال حاضر 53 شعبه بدوی و 21 شعبه تجدید نظر و 7 شعبه اجرای احکام در ديوان مشغول به فعاليت می باشند و به بررسی و شکایات رسیدگی می کنند.

ساختار شعبات بدوی ديوان عدالت ادرای به این شکل می باشد که هر شعبه متناسب با انواع دعاوی اداری تخصصی شده و از يك رئيس یا دادرس علی البدل متخصص در آن امر تشکیل شده اند.

از طرفی چون آراء صادره توسط شعب بدوی قابل تجدید نظرخواهی مجدد می باشد ، در کنار شعبات بدوی 21 شعبه تجدید نظر نیز در نظر گرفته شده که متشکل از یک رئیس و 2 مستشار می باشد.

برای حضور در شعبات تجدید نظر دیوان عدالت یکی از طرفین یا وکیل دیوان عدالت اداری یا قائم مقام قانونی آن ها می تواند نسبت به کلیه آرای شعب دیوان دادخواست تجدید نظر را حداکثر تا 20 روز بعد از ابلاغ اولیه به دادگاه تسلیم کنند. این مدت برای ایرانیان خارج از کشور تا 2 ماه بعد از ابلاغ می باشد.

وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری مرجع تخصصی و بالاترین مرجع اداری جهت رسیدگی به تظلم خواهی اشخاص و افراد جامعه اعم از حقیقی و حقوقی غیردولتی از اقدامات و تصمیمات مراجع دولتی هم چون کمیسیون ماده ۱۰۰ هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما هیات تشخیص مطالبات تامین اجتماعی و هم چنین هیئت تشخیص مالیاتی می باشد.

وقتی صحبت از وکیل دیوان عدالت اداری می کنیم ، منظورمان وکیلی می باشد که آشنا به قوانین و مقررات تخصصی در حوزه دیوان عدالت اداری می باشد.

وکیل دیوان عدالت اداری مشغول به کار نسبت به این قوانین اطلاعی ندارد و مطالعاتی در این خصوص انجام نداده است که  در مورد پرونده‌ های مطروحه در دیوان عدالت اداری  به پرونده های کیفری و حقوقی که در سایر مراجع قضایی مطرح می‌شوند بسیار کم تر می باشد.

بنابراین وکیل دیوان عدالت اداری می تواند به شما در این زمینه کمک نمایند که علاوه بر آشنایی با قوانین مربوطه تجربه کافی و آرای موفقی در دیوان عدالت اداری را کسب کرده باشد.

دیوان عدالت اداری یک مرجع اختصاصی قضایی می باشد که وظیفه اصلی آن رسیدگی به شکایات و اعتراضات شهروندان علیه دولت و صدور آرای وحدت رویه می باشد.

در این مقاله با دیوان وکیل دیوان عدالت اداری آشنا شدیم. شما برای مشاوره کیفری خود در هر زمینه ای می توانید به سایت معتبر راهیان عدالت مراجعه کنید.

این سایت با دارا بودن انواع وکیل خصوصا وکیل دیوان عدالت اداری می تواند به شما در این زمینه مشاوره آنلاین و رایگان بدهد. این موسسه قبل از قبول وکالت به شما مشاوره رایگان می دهد و شما می توانید از طریق فضای مجازی با این موسسه در ارتباط باشید برای مشاوره در این زمینه می توانید با این شماره ها تماس حاصل نمائید.

09121304085 – 02122112230

 

 

 

 


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام