مقالات

افشای اسرار خصوصی و حکم آن در قانون

افشای اسرار خصوصی  جز آن دسته از جرایمی است که با گسترش ارتباطات و عصر الکترونیک روز به روز درحال افزایش است و تعداد پرونده های بسیار زیادی در مراجع قضایی به آن اختصاص داده شده است. متاسفانه آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی اثبات می کند که بسیاری از مردم از مجازات های مربوط به افشای اسرار خصوصی اطلاع ندارند و نمی دانند که چگونه باید این موضوع را پیگیری کنند.

افشای اسرار خصوصی چیست ؟

افشای اسرار خصوصی در قانون کشور ما چه حکمی دارد؟ افشای اسرار خصوصی در عرف به چه معنا است؟

افشای اسرار خصوصی به عنوان یک جرم دارای چه ارکان حقوقی است؟

آیا یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند در رابطه با پرونده های مربوط به افشای اسرار خصوصی عملکرد خاصی از خود ارائه دهد؟

افشای اسرار خصوصی در قانون مجازات دارای چه عقوبتی است؟

برای اثبات جرم افشای اسرار خصوصی باید چه کنیم؟

افشای اسرار خصوصی چیست ؟

افشای اسرار خصوصی یکی از ان دسته جرائمی است که دارای اثار بسیار مخربی در جامعه است و شرایط بسیار منفی را برای افراد مختلف ایجاد می کند. مسلما هیچ کس دوست ندارد که اسرار خصوصی او توسط افراد دیگر در جامعه آشکار شود و آبرو و حیثیتی که دارد مورد آسیب قرار گیرد؛ همین موضوع باعث شده است تا قانونگذار کشور ما شرایط قانونی مناسبی را برای مجازات افرادی که مرتکب این جرم می شوند بوجود آورد.

همه ما به خوبی می دانیم که احساس امنیت و نظم در هر اجتماعی دارای اولویت هایی اسن که باید رعایت شد در غیر این صورت ممکن است میزان درگیری ها و هرج و مرج تا حد زیادی گسترش پیدا کند و دیگر شرایط مناسبی برای زندگی مردم در جامعه وجود نداشته باشد.

مهم ترین چیزی که باعث ایجاد نظم می گردد و امنیت را در جامعه بوجود می آورد، حفظ حریم خصوصی افراد است و هرگونه تعرض به این حریم جرم مححسوب می گردد و فرقی ندارد که متخلف به چه وسیله ای به این اطلاعات دست پیدا کند و آنها را فاش کند.

افشای اسرار خصوصی و نحوه پیگیری آن چیست؟

افشای اسرار خصوصی  جز آن دسته از جرایمی است که با گسترش ارتباطات و عصر الکترونیک روز به روز درحال افزایش است و تعداد پرونده های بسیار زیادی در مراجع قضایی به آن اختصاص داده شده است. متاسفانه آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی اثبات می کند که بسیاری از مردم از مجازات های مربوط به افشای اسرار خصوصی اطلاع ندارند و نمی دانند که چگونه باید این موضوع را پیگیری کنند.

با توجه به این تعاریف ممکن است حقوق مردم مورد تضییع واقع گردد و ندانند که چگونه باید در مسیر اهداف قانونی خود حرکت کنند و زمانی به سراغ یک وکیل کارکشته و متخصص می روند که کار از کار گذشته است و آسیب های بسیار زیادی به آنها وارد شده است.

افشای اسرار خصوصی و نحوه پیگیری آن چیست؟

پس می توان این گونه نتیجه گیری کرد که منطقی ترین راهکار ممکن آن است که از همان ابتدا که با این مشکل مواجه می شویم به دنبال راهکاری مناسب باشیم تا بدون کوچکترین از اسیبی از افشای اسرار خصوصی جلوگیری کنیم. تجربه نشان داده است که یک وکیل متخصص و کسی که در زمینه افشای اسرار خصوصی فعالیت کرده است می تواند بهترین راهکارها را به افراد پیشنهاد دهد و آنها را کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

برای تنظیم لایحه کیفری با وکلای ما با شماره : 09121304085 در تماس باشید.

افشای اسرار خصوصی و پیگیری پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری

افشای اسرار خصوصی تا حدی برای قانونگذار ما اهمیت دارد که مجازات آن را به طور واضح در قانون مجازات مشخص کرده است و کسانی که مرتکب این جرائم می شوند باید بدانند که عاقبت کار آنها چیست. البته به این موضوع نیز دقت داشته باشید که برای آنکه مجازات افشای اسرار خصوصی مشخص شود و حکم آن صادر شود باید در ابتدا فرد مدعی بتواند آن را ثابت کند.

بدون اثبات جرم افشای اسرار خصوصی و آوردن دلایل مستند و مدارک معتبر دیگر نمی توان به نتایج مناسبی دست پیدا کرد و این کاری است که یک وکیل پایه یک دادگستری بهتر از هرکس دیگری می تواند انجام دهد.

هنگامی که در مورد وکیل پایه یک دادگستری صحبت می کنیم ممکن است بسیاری از افراد با خود فکر کنند که فرقی ندارد به چه وکیلی مراجعه کنند و از کدام یک برای جریان پرونده های افشای اسرار خصوصی کمک بگیرند اما حقیقت آن است که حیطه کاری هر وکیلی بر اساس توانایی ها و و تخصص هایی که دارد مشخص می شود.

افشای اسرار خصوصی و پیگیری پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری

باید با توجه به این موارد به دنبال وکیل کیفری باشیم که دارای تخصص بسسیار خوبی ات و توانایی کافی در زمینه پرونده های افشای اسرار خصوصی دارد تا بتواند آنها را در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو به نتیجه برساند.

یک وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر آنکه وظیفه وکالت در پرونده های مختلف را دارد این وظیفه را هم بر عهده دارد که به مراجعان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد. بنابراین به تمامی کسانی که ردگیر افشای اسرار خصوصی می شوند توصیه می شود.

حتی اگر نمی توانند وکالت پرونده خود را به یک وکیل متخصص بسپارند از خدمات مشاوره حقوقی استفاده کنند تا دیدگاه روشن تری نسبت به موضوع پیدا کنند و میزان خطا را تا حد زیادی کاهش دهند. یک وکیل حرفه ای وظیفه دارد تا در جلسات مشاوره حقوقی به همه سوالات مراجعان خود در مورد افشای اسرار خصوصی پاسخ دهد.

افشای اسرار خصوصی و مجازات های مربوط به آن

افشای اسرار خصوصی در هر حوزه ای جرم به حساب می آید و گاهی ممکن است حتی کسی که مرتکب به این جرکم می شود از جایگاه و اعتباری که دارد سو استفاده کند که قانون برای ان نیز حکم مناسبی را در نظر گرفته است.

بر اساس ماده 648 قانون مجازات اسلامی، طباء و جراحان و ماماها و داروفروشان و کلیه کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار می‌شوند هرگاه در غیر از موارد قانونی، اسرار مردم را افشا کنند به چهل و پنج روز و دوازده ساعت تا شش ماه حبس و یا به جزای نقدی محکوم می‌شوند.

بر اساس ماده 75 قانون تجارت الکترونیک، هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی به منظور رقابت، منفعت و یا ورود خسارت به بنگاه‌های تجاری، صنعتی، اقتصادی و خدماتی، با نقض حقوق قراردادهای استخدام مبنی بر عدم افشای اسرار شغلی و یا دستیابی غیر مجاز، اسرار تجاری آنان را برای خود تحصیل نموده و یا برای اشخاص ثالث افشا نماید به حبس از شش ماه تا دو سال و نیم، و جزای نقدی محکوم خواهد شد.


f f

پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام