وکیل آدم ربایی یکی از تخصص های وکیل کیفری است که در راستای اتهام یا مجازات آدم ربا در دعوایی آدم ربایی به پرونده ها با توجه به عدله و شواهد رسیدگی می کند.

جرایم آدم ربایی یا اقدام به مخفی و زندانی کردن افراد، همچنان در سطح جامعه رخ می‌دهند. با این حال امکان پیگیری این جرم در دادگاه و مجازات مجرم به یاری وکیل آدم ربایی وجود دارد. برای پیگیری این مسئله در دادگاه، معمولا وکلای دادگستری اقدام به تفتیش اطرافیان و مظنونین می‌کنند.

سپس با جمع آوری شواهد لازم و همچنین داشتن دلایل معتبر، متهمین را به دادگاه معرفی می‌کنند. با شروع تحقیقات دادگاه، امکان شناسایی متهم و اثبات جرم وجود دارد. البته در صورتی که مجرم از پیش دستگیر شده باشد؛ وکیل در دادگاه به دفاع از حقوق شاکی خواهد پرداخت.

وکیل آدم ربایی کیست ؟

وکیل آدم ربایی دانش آموخته حقوق در دانشگاه‌های معتبر کشور یا خارج از کشور است که موفق به پذیرش در آزمون وکلای دادگستری کل کشور و همچنین شرکت در جلسات دادگاه آدم ربایی شده است. وکلای آدم ربایی باید تجربه چندین پرونده موفق در زمینه آدم ربایی داشته باشند یا اینکه دانش حقوقی زیادی در این زمینه کسب کرده باشند‌‌.

وکیل آدم ربایی کیست ؟

با این حال یک وکیل آدم ربایی حرفه‌ای، حتما با روند پیگیری چنین پرونده‌ای در دادگاه آشنا است. بهترین حالتی که می‌توان برای شناخت یک وکیل آدم ربایی حرفه‌ای متصور شد؛ نظرخواهی از موکلین قبلی این فرد است.

وظایف وکیل آدم ربایی

وکیل آدم ربایی وظیفه دارد چندین مرحله مختلف پرونده آدم ربایی را در دادگاه پیگیری کند. همانطور که در بند ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی درج شده است؛ مجرم آدم ربایی مرتکب یک امر غیر قانونی شده است و در دادگاه کیفری سطح یک انقلاب اسلامی باید به این جرم رسیدگی شود. البته جرم آدم ربایی مطابق همین ماده تعریف شده، مجازاتی برابر با ۵ تا ۱۵ سال حبس دارد.

وظایف وکیل آدم ربایی

در برخی از موارد نیز، مجرم به تحمل حداکثر حبس، یعنی همان ۱۵ سال محکوم می‌شود. بنابراین از جمله وظایف وکیل آدم ربایی در دادگاه اثبات جرم متهم و همچنین مجازات مناسب آن است. در ادامه به شرح موردی وظایف وکیل دادگستری پرداخته‌ایم.

۱- اثبات جرم

وکیل باید در دادگاه با توجه به شرایط رخ دادن جرم، شواهد لازم را ارائه کند. در صورتی که جرم ارتکابی یکی از موارد زیر باشد؛ متهم به ۱۵ سال حبس کامل محکوم می‌شود.
• فرد ربوده شده زیر ۱۵ سال باشد
• با وسیله‌ نقلیه ربوده شود
• آسیب ببیند یا آبرو او در خطر باشد

۲- دفاع از موکل

وکیل وظیفه دارد در حد توان از موکل خود در دادگاه دفاع کند. دفاع از موکل شامل محکوم کردن مجرم و همچنین احقاق حق او است. چنانچه عاملی مانع طی شدن روند صحیح دادگاه شود؛ وکیل باید آن را شناسایی و پیگیری کند.

۳- پیگیری پرونده

در نهایت، پیگیری پرونده تا حصول نتیجه مطلوب از جمله وظایف وکیل است. به هیچ وجه نباید وکیل آدم ربایی شخصا جریان پرونده را متوقف کند. جمع آوری شواهد تا زمان صادر شدن رای دادگاه وظیفه وکیل است.

هزینه وکالت وکیل آدم ربایی

هزینه‌ای که وکیل آدم ربایی دریافت می‌کند؛ نرخ مشخصی ندارد. در واقع با توجه به جزئیات پرونده و همچنین مصوبات روز سازمان قوه قضاییه این هزینه از فرد شاکی دریافت می‌شود. در صورت حصول نتیجه در دادگاه و شناسایی مجرم پرداخت حق الوکاله وکیل بر عهده مجرم خواهد بود.

در واقع وکیل کیفری طی قراردادی که با موکل خود می‌بندد؛تمامی شرایط از جمله مقدار دستمزد و حق وکالت خود را مشخص می‌کند. با این حال هزینه دریافتی وکلای مختلف با  توجه به مهارت و اقدامات آنها می‌تواند مبلغی متفاوت باشد. وکیل در دادگاه موظف به پرداخت مقداری از هزینه‌های پیگیری پرونده هم می‌شود که بعداً از موکل خود این هزینه‌ها را دریافت خواهد کرد.

مشاوره وکیل آدم ربایی

مجموعه ملی وکیل آماده ارائه مشاوره در زمینه همه پرونده‌های قوه قضاییه است. وکلای مجموعه ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره جرم آدم ربایی را هم می‌دهند. در طی جلسه مشاوره شرایط وقوع جرم متهمین پرونده و روند پیگیری پرونده در دادگاه بررسی خواهد شد. در واقع تا حدود زیادی با یک جلسه مشاوره فرد شاکی در دادگاه موفق به دریافت حق خود و ارائه شواهد لازم می‌شود.

مشاوره وکیل آدم ربایی

همچنین پس از انجام مشاوره می‌توانید پرونده خود را به وکیل مورد نظر واگذار کنید. البته اجباری در این زمینه وجود ندارد مشاوره وکیل آدم ربایی کاملاً مسیر پرونده شما را روشن می‌کند و به همین خاطر اغلب مراجعین رضایت کاملی دارند.

بهترین وکیل آدم ربایی

بهترین وکیل آدم‌ربایی در مجموعه ملی وکیل وظایف خود را به صورت کامل انجام می‌دهد و شما را تا حصول نتیجه مطلوب یاری می‌کند. البته بهترین وکیل آدم ربایی فردی است که دانش بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد و همچنین تجربه چندین پرونده موفق در زمینه آدم ربایی را به آن افزوده باشد.

بهترین وکیل آدم ربایی

اگر نیاز به استخدام یک وکیل آدم ربایی حرفه‌ای دارید؛ با کارشناسان حقوقی مجموعه ملی وکیل تماس بگیرید. وکلای ما دانش کاملی در این زمینه دارند و به هیچ وجه در راهنمایی مراجعین کوتاهی نمیکنند.


پیام بگذارید

ملی وکیل سایت مرجع در زمینه های دعوای حقوقی ، تنظیم لایحه ، 

تماس با ما

© تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.
مشاوره سریع حقوقی و وام